• 1
  • 2
2004-12-24, 13:03
Medlem
snurrigs avatar
Igår när jag spatserade runt på Malmös gator kom det fram en söt brittisk tös till mig och frågade var man kunde äta renkött. Jag blev naturligtvis chockad och sa att jag inte hade någon aning, vilket jag inte hade haft även om jag inte varit chockad. Jag fick iaf känslan av att hon och hennes kamrater var övertygade om att man åt renkött i Sverige/Malmö(?) som bara den. Jag har personligen aldrig ätit renkött och inte heller hört om någon annan som gjort det.
Är detta vanligt kanske lite längre norrut i landet, eller har de där britterna fått allt om bakfoten?
Citera
2004-12-24, 13:15
Medlem
FetFulElaks avatar
Renkött är vanligt norrut ja.. Rökt är gott. Torkad en delikatess.. Du skulle skickat henne till närmaste ICA, där säljer de garanterat renskav, fryst men ändå.
Citera
2004-12-24, 13:28
Medlem
rashbans avatar
Välsorterade matbutiker bör väl ändå ha torkat eller rökt renkött? Ica Gourmet här i stan har det i alla fall. Personligen avskyr jag renkött...
Citera
2004-12-24, 13:46
Medlem
Köpte renskav när jag var nere i Gbg en gång. Vette fan vad det är för rester av köttet dom skickar ner till söder för det var då den äckligaste renskaven jag ätit.
Citera
2004-12-25, 10:08
Medlem
snurrigs avatar
Jo, jag rekomenderade dem att bege sig mot en icabutik och där fråga efter det. Men då de inte var boende i staden var de inte så sugna på att tillaga egen mat. Tack för svaren iaf, lite klarare blev det hela
Citera
2004-12-25, 10:19
Medlem
Porrpojkes avatar
Tanken på torkat renköt får det att vattnas i munnen, tyvärr så är det svårt o få tag på o oftast inhandlar jag det på div marknader lr väntar till våren då min far åker till Norrland o införskaffar en bit:tease:
Citera
2004-12-25, 19:41
Medlem
Spenders avatar
Jag åt en riktigt hyfsad renfilé på restaurang Årstiderna i Malmö för några veckor sedan. Skicka Britterna dit om du ser dem igen!
Citera
2004-12-25, 23:54
Medlem
the_demons avatar
torkat renkött är najs som satan.. Samma med torkat buffalokött
Citera
2004-12-26, 00:11
Medlem
Agent Coopers avatar
Mums med renskav. Fräsa loss med lite kantareller och i med grädden. Mmmm!
Citera
2004-12-26, 01:44
Medlem
StigAllans avatar
Rökt renhjärta är inte dumt.
Men det ska inte vara inköpt hos ICA förpackat i plast.
Hårt och ingen vätskad hjärtmuskel ska det vara.
Skära med kniven i tunna skivor och smaska till ölet eller supen.
Citera
2004-12-26, 01:54
Medlem
M2ks avatar
Blev lurad att prova renskav vid ett besok i Kiruna for ett antal ar sedan. Kan inte tanka mig renkott i nagon form sedan dess...
http://search.netscape.com/ns/boomfr...Fpbt020109.htm
Citera
2004-12-26, 02:11
Medlem
Usch.. Renkött smakar som lever....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto