Citat:
Ursprungligen postat av Kneegro
Har ni några riktiga släggor att använda mot dessa fånar? Dela med er!
Nja. Men ett sätt att resonera är att, ja det finns en massa olika pyramider här i världen. Nästan alla har en chef som suger ut dem på arbetsplatsen, och som själv tar vinsten. Men sedan är kommun, landsting och stat ytterligare pyramider, som suger ut både den enskilde arbetaren och hans chef.
Inom idrotten finns pyramider. För att deltaga i en bordtennisturnering, ska du betala till nån lokal förening, som i sin tur betalar till nåt förbund, som i sin tur betalar till ett större förbund, som i sin tur betalar till OS-kommiten.
Osv... Osv... Osv...
Pyramiderna är nog ganska ofrånkomliga. Och uppstår överallt... för att de fungerar.
Men... Och här kommer det viktiga...
I alla andra pyramider som jag tagit upp här, och som vi till stor del kan ha insyn i och granska, så sker det hela tiden små "myterier". Folk som försöker och lyckas ta över topp-positionen i olika led av pyramiden. Det förekommer också utbrytargrupper ibland. Som tröttnar på sin pyramid, och bygger upp en egen konkurrerande pyramid.
Och jag ser ingen anledning varför det skulle fungera annorlunda i de högsta wall-street-pyramiderna, eller i någon tänkt Illuminati-topp. Individer i olika led av Illuminati-pyramiden skulle naturligtvis också spela ett maktspel, där de försöker manövrera ut varandra. Och de skulle också bryta sig ut och skapa en konkurrerande struktur ibland.
Det skulle helt enkelt inte gå att skapa en pyramid där alla är nöjda med pyramidens mål, och med sin egen position i pyramiden. Det skulle alltid vara någon/några som lackar ur och väljer en annan riktning.
Om Illuminati fanns, skulle det också växt fram minst en eller troligen flera andra grupperingar som skulle konkurrera med dem, bestående av missnöjda avhoppare som inte nådde dit de vill inom Illuminati.
Och jag tror vi skulle se den maktkampen ganska öppet. Eller... rättare sagt. Vi ser dessa maktkamper öppet, på wall-street, i Amerikanska valprocessen, och i domstolar, i FN, i STCC, i klass 5B vid närmsta skola. Pyramiderna är inte hemliga, och de jobbar inte mot ett övergripande mål.