Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Några funderingar om GAISbacken som varit nere i Malmö å hälsat på?
Vi har Jansson-Helander som lirar redan. Sudic på bänken och Malm utlånad till Trelleholla. Dessutom Danne som tränare om de kniper (även om jag ser honom som tränare sen Helander spelade upp sig).
Behövs GAISkillen?
Pratade med en GAISpolare som sa att han funkar som central mittfältare och/eller anfallare med. Å andra sidan har vi väl ganska tajt på mittfältet med? Bara Wilton med utgående, Halsti kan man ju räkna på alla positioner bakom anfallarna.
Jag tror att han är tänkt som allround ersättare i backlinje och på mittfältet. Halstis kontrakt går precis som Wiltons ut vid årsskiftet och det är tveksammt om om någon av dom vill förlänga. Jag ser dock gärna en förlängning med båda då vi tappar viktig rutin i Danne och Ulrich. Det är dessutom troligt att Pontus försvinner innom ett år och då står vi där med bara Helander, Sudic och troligtvis Blomqvist från U19 truppen, lite för tunnt för min smak då Sudics status fortfarande är ett frågetecken och Helander som gjort det fantastiskt bra mycket väl kan få en dipp.
Det blir nog inga stjärnvärvingar i vinter om vi inte gör någon stor försäljning som behöver ersättas utan det blir några bosman in och lika många ut samt några U19 spelare in på lärlingskontrakt.