2012-07-25, 11:51
Medlem
M-9s avatar
http://www.mtnfootball.com/africa/ghana/news/2012/july/21-edubiase-agree-to-sell-ghana-u20-ibrahim-to-aik-stockholm.html

Moro Ibrahim.
Citera
2012-07-25, 13:50
Medlem
showtimes avatar
Bra att ni värvar en polare till vår Ghananska stjärna.
Citera
2012-07-25, 18:13
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Eiður Guðjohnsen lämnade i dagarna AEK Aten. Du är välkommen att följa din fars fotspår. Vi har problem där framme just nu.
Citera
2012-07-26, 10:25
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Bra att ni värvar en polare till vår Ghananska stjärna.
Kul att ni drog iväg till Afrika på scoutingresa efter att Banguras gjort succé och AIK redan hade en fullt utvecklad scoutingverksamhet där nere!

För övrigt så har jag inte höga förväntningar på denna "Moro", "Ibra" eller vad vi nu ska kalla honom. Varken Karikari eller Crespo har imponerat på mig, därför tilltalar den här värvningen inte direkt mig.

Men jag har gärna fel. Hoppas dock ändå att det kommer in lite fler etablerade namn..
Citera
2012-07-26, 10:57
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Kul att ni drog iväg till Afrika på scoutingresa efter att Banguras gjort succé och AIK redan hade en fullt utvecklad scoutingverksamhet där nere!
Vad är det här för bajenmentalitet? Tror ni att ni var först med att scouta i afrika eller? Jag kan fö upplysa dig om att Amartey scoutades fram redan innan Bangura1 hade gjort succé.

Ont. Ser ut som att Jensen är den som lämnar. Antingen på lån eller, förhoppningsvis, försäljning.
Citera
2012-07-26, 12:44
Medlem
Sägs att Matias Concha är klar för Malmö!
Citera
2012-07-26, 13:47
Medlem
oralzinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
Sägs att Matias Concha är klar för Malmö!
Vem skulle han peta? Ytterbackarna känns som ett starkt kort för Malmö och Concha kan väl knappast värvas in för att sätta sig på bänken.
Citera
2012-07-26, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Vem skulle han peta? Ytterbackarna känns som ett starkt kort för Malmö och Concha kan väl knappast värvas in för att sätta sig på bänken.

Ricardinho har väl gått ner sig totalt?
Citera
2012-07-26, 14:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppeSSK

Nej, det tycker jag inte. Han är kanske inte lika bra som de första två åren här men håller fortfarande riktigt god klass.
Citera
2012-07-26, 15:17
Medlem
Barbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppeSSK

Överlägset bästa vänsterbacken i hela serien imo.
Citera
2012-07-26, 15:31
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Vad är det här för bajenmentalitet? Tror ni att ni var först med att scouta i afrika eller? Jag kan fö upplysa dig om att Amartey scoutades fram redan innan Bangura1 hade gjort succé.

Ont. Ser ut som att Jensen är den som lämnar. Antingen på lån eller, förhoppningsvis, försäljning.

Vänta nu...
Du försöker få det att låta som om ni var först på något sätt att värva unga talanger från Ghana. Det var i varje fall så jag uppfattade ditt tidigare inlägg.

Och då är det "bajenmentalitet" att dementera det?

Jaså, vem har scoutat Amartey menar du? MP kom ju till dif först 2011.

Sluta försöka rädda ditt skinn utan säg som det är, ni kör på samma taktik för oss för att den visat sig vara ganska gynnsam. Inte konstigare än så.
Citera
2012-07-26, 17:06
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Miiko Albornoz som gjort det så bra på högerbacken är ju egentligen vänsterback och nu med Durmaz borta är det möjligt att Norling vill prova på någon elva med både Albornoz och Ricardinho ute på vänster. Då har vi i princip bara Vincentz på högerback och han ska väl i princip lägga ner efter säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in