2012-03-16, 16:32
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Är väl en rätt sund inställning som anfallare förutsatt att han kommer böja ner huvudet och kriga om nån annan tar hans plats och inte ta striden i kvällstidningarna.

Är väl det som är risken dock.

Det är inte min uppfattning att det är speciellt sunt att ha den inställningen när man samtidigt har presterat som skräp, att dessutom gladeligen förmedla ut den inställningen i media känns ju inte helt klockrent... speciellt inte inom en svensk klubb.
Citera
2012-03-16, 18:52
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
http://www.fotbollskanalen.se/1.2573950/2012/03/15/erton_fejzullahu_nekar_till_att_ha_blivit_utslangd _fran_traning_samtidigt_sagar_han_gefle

Hur ser du på säsongen. Ni är fyra anfallare som krigar om två platser?

-Nja, det är väl tre som krigar. Jag har min plats.

-Jag är inte den som ska välja partner bredvid mig, det får tränaren göra.

Erton kan väl knappast ses som tokgiven i konkurrensen med Ekenberg, Pär och Pode? Ser han måne möjligheten att kliva fram som lagets nya dramaqueen nu när vi knep Grahnen?
Jag noterar att du utelämnade 4 bokstäver från på den andra raden. "Haha." avslutade Erton den meningen med. 4 bokstäver kan väl aldrig vara viktiga?

Och den här meningen utelämnades visst också: "Jag är anfallare och han är back, han kan mer om defensiven än vad jag kan, så han hade förmodligen rätt."
Såna saker säger väl dom kaxiga och bråkiga spelarna jämt va? Det är visst inte bara när man läser aftonbladet som man ska ta citaten med en nypa salt.

Men nej. Han är långt ifrån given och det vet han nog om. Förra året fick han ju knappt spela nått och nu har det kommit in ännu mer konkurrens. Så dum är han inte.

Sen kan jag ju avsluta med att jag tror att Pode kommer spela yttermittfältare en del och då öppnas det ju upp lite samtidigt som Pode-Pärlan förmodligen inte kommer vara ett vanligt par. Detta öppnar upp lite extra för Ekenberg och Erton som antagligen passar utmärkt tillsammans med alla.

Mycket tvärsäkra uttalanden från mig just nu märker jag.
Citera
2012-03-17, 15:55
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beserwisser
Precis som många andra anfallare med invandrarbakgrund lider Erton av Zlatansyndromet. Precis som t.ex. Admir Catovic tror Erton att han är given i startelvan utan att egentligen prestera samtidigt som man snackar som att man spelar i Barca eller Milan.

Detta torde vara en anledning till att så få spelare med invandrarbakgrund faktiskt tar sig hela vägen fram till landslaget, dvs dålig verklighets-förankring och överspänd attityd. Dödssynder bägge två i gamla Svedala.
Citera
2012-03-18, 11:24
Avslutad
AIK fortsätter satsa Afrikanskt..
http://www.fotbollskanalen.se/1.2576343/2012/03/18/afrikasatsningen_fortsatter_har_ar_aik_s_dubbelvar vning
Citera
2012-03-18, 11:34
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
2 spelare på g till AIK, en från Togo och en från Sierra Leone. Det är tänkt att de ska börja i Akropolis men vi får se hur det blir.

Lovar inget men det är något jag fick nys om. Kan tyvärr inte säga mer. Har inga namn heller även om det egentligen inte skulle spela någon större roll.
Släng dig i väggen a.e.g. Vad var det jag sa..
Citera
2012-03-18, 11:55
Avslutad
Citat:
Släng dig i väggen a.e.g. Vad var det jag sa..
de ser ut att vara spännande spelare...
Citera
2012-03-18, 13:13
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Okej vi får väl se. Du bjuder på bärs annars?

Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Det är taget.

Surras en del om att någon av Banguras skulle återkomma på lån i sommar, det kommer inte ske. Men det förstår nog varje normalbegåvad människa.

Härlig vinst över Chivas inatt, Lala är jag mycket förtjust i, tror starkt på honom.
Du är skyldig mig en bärs nu också
Citera
2012-03-18, 14:01
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Vad fan har hänt med fotbolldirekt förresten?
Förut var de kanske Sveriges bästa fotbollssite med nyheter kring AS. Det är dom kanske till viss del fortfarande, men den jävla rubriksättaren dom har just nu borde fan arkebuseras. "Tungt Häcken-köp". Jo, tjena, avgå.

Köptes av tv4 och är = fotbollskanalen.se. Ungefär 1½-2 år sen om jag inte minns helt tokigt.
Citera
2012-03-19, 17:37
Medlem
Amex88s avatar
Djurgården gör i Sierra Leone spåret och värvar(har rättigheterna till) en ung anfallare på 17 år. Han ses som en av de största talangerna i landet och har representerat landslaget och vunnit inhemska skytteligan.

Idag är han långtidsskadad men meningen är att han ska komma till Djurgården för att rehabiliteras och utvecklas. En mycket intressant värvning som tyder på långsiktighet nu när vi tagit in många spelare på korta kontrakt så känns det bra.

http://dif.se/2012/03/19/gibrilla-fofanah-anlander-till-dif/
Citera
2012-03-19, 18:46
Medlem
"Marcus Haglind Sangré klar för Malmö FF"

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/17818
Citera
2012-03-19, 19:38
Medlem
erikbes avatar
Lawal Ismail som inte fick fortsätta i blåvitt är klar för Syrianska
Citera