2012-02-03, 13:22
Medlem
KallamigBatmans avatar
Men har hört att Haglund kan spela Mittback och är bra på det! vill inte se han där utan på mitten som en spelare som smäller på!, och sen varför säljer inte Mild av Erik Lund för , han har varit en katastrof dom senaste två åren!, har dragit mig i håret otaliga gånger tack vare han!

Välkommen Farnerud.
Citera
2012-02-03, 13:22
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umadbraah
Ja, och sedan så kom det 2 pissäsonger, är det konstigt att man gör ändringar isåfall?
Nej, jag har inte sagt att det är konstigt att man gör ändringar, jag undrade bara var allt stolt snack, investeringar och "bäst ungdomsverksamhet i Sverige" förvann.
Citera
2012-02-03, 13:25
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Roligt att många har gjort IFK till superfavoriter efter att de har värvat medelmåttor och föredettingar. Deras lag skrämmer inte mig.

Jag håller fortfarande AIK som favoriter.

Vad hände förresten med IFK:s talangverksamhet? Finns det inga spelare alls underifrån?

Gerzic är halv tveksam likaså Sobra det kan bli lite vad som helst med dem. De har höga toppar och djupa dalar. Farnerud känns dock stabil tyvärr. Backlinjen och Alvbåge är dock klart sämre än AIK:s dito.

AIK är knappast favoriter efter ifk fisks värvning av Farnerud och vet inte heller om vi var det innan.
Alla vara anfallare är unga och Borges vet ingen hur bra han egentligen är för ingen har sett han spela ännu. Många glömmer dessutom ellos och de danska lagen.

Men tänkte samma sak angående talangverksamheten som onekligen har varit bra känns som den kommer få stå tillbaka ett tag nu.
Citera
Medlem
Speytos avatar
Tycker det är dags att granska Göteborg Citys skattemässiga resultat då det luktar lite konstigt!

Nej men man får väl bara gratulera till kvalitétsökningen som deras trupp nu får, blir nog större favoriter än Elfsborg nu till och med! Men det gäller för Stahre att få ihop laget ganska snabbt kommer vara skyhöga förväntningar på dem. Man ser ju också hur GBG City vill vinna Allsvenskan i år då de går all in efter att ha varit i träsket några år. Hade gärna sett liknande satsning från AIK (ja, kanske 50% av den i alla fall) då detta år blir väldigt speciellt. Men denna allsvenska säsongen ser ut att bli den mest intressanta på länge (på förhand). Vi får se vem som står som vinnare i slutet.

Dock väntar jag spännande på en slingrande kommentar från a.e.g nu. Trolololo!
Citera
Medlem
knullklassons avatar
Skoj med lite "tunga" värvningar. Allsvenskan har ryckt upp sig avsevärt och känns nu hetare än på många år
Citera
2012-02-03, 13:33
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av resse
Ursäkta? Lilla skitklubb, vakna upp din jävla mupp vi är störst,bäst och vackrast!

Alla vill lira i vårat underbara lag
Ja vad säger man. Kan inte vara lätt att vara aikare idag....
Nån som vet när a.e.g serverar första ölen?
Citera
2012-02-03, 13:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Gerzic är halv tveksam likaså Sobra det kan bli lite vad som helst med dem. De har höga toppar och djupa dalar. Farnerud känns dock stabil tyvärr. Backlinjen och Alvbåge är dock klart sämre än AIK:s dito.

AIK är knappast favoriter efter ifk fisks värvning av Farnerud och vet inte heller om vi var det innan.
Alla vara anfallare är unga och Borges vet ingen hur bra han egentligen är för ingen har sett han spela ännu. Många glömmer dessutom ellos och de danska lagen.

Men tänkte samma sak angående talangverksamheten som onekligen har varit bra känns som den kommer få stå tillbaka ett tag nu.

När jag kollar på AIK tycker jag att de är en mer fungerande lagmaskin. Här finns spelarkvalité och ett fungerande lag. AIK har riktigt stabil grundstomme med Turina, ett riktigt bra mittbackspar, stabila mittfältare och spetsvärvning i Borges. Man vinner inte Allsvenskan utan en riktigt stabil målvakt och jag ser bara tre sådana i Allsvenskan just nu och det är Hansson, Dahlin och Turina. De andra är mer svårberäkneliga. Ni saknar kanske en skyttekung, men det behöver man inte. Har man två anfallare som kan nå runt 10 mål var på en säsong kan man vinna SM-guld.
Senast redigerad av mishima 2012-02-03 kl. 13:40.
Citera
2012-02-03, 13:35
Medlem
det bästa är ju att folk verkar tro att a.e.g verkligen är AIKare när det är uppenbart att det är just AIKare i första hand han har trollat och gjort besvikna level 1 thinkers itt
Citera
2012-02-03, 13:42
Medlem
FabioAugustos avatar
Jag har ju tidigare sagt att jag är tveksam till att värva spelare som man ska försöka "väcka till liv", och för varje spelare som värvas till IFK Göteborg så minskar ju inte chansen att Sobralense hamnar på bänken och då kan det bli ett roligt spektakel. Någon av Ricardo Santos och Sobralense kommer flippa ur det här året, det är jag övertygad om. Frågan är bara vem det blir. De verkar bli mer omogna för varje år som går.

Men det här ger lite Unitedvibbar på något sätt. Hög kvalitet och bra vinnarmentalitet. Det kommer aldrig vara IFK som spelar den "attraktivaste fotbollen" (sett ur kvällstidningssupportrarnas ögon), men man kommer ändå spela jävligt bra.
Citera
2012-02-03, 13:42
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
När jag kollar på AIK tycker jag att de är en mer fungerande lagmaskin. Här finns spelarkvalité och ett fungerande lag. AIK har riktigt stabil grundstomme med Turina, ett riktigt mittbackspar, stabila mittfältare och spetsvärvning i Borges. Man vinner inte Allsvenskan utan en riktigt stabil målvakt och jag ser bara tre sådana i Allsvenskan just nu och det är Hansson, Dahlin och Turina. De andra är mer svårberäkneliga. Ni saknar kanske en skyttekung, men det behöver man inte. Har man två anfallare som kan nå runt 10 mål var på en säsong kan man vinna SM-guld.

Håller helt med, är Borges så bra som det sägs bör vi ta en topp 4 placering. Bara hoppas Engblom, Karikari eller Crespo tar ett stort kliv!
Målvakter och försvar är lite nyckeln till en toppplacering i AS utav vad historian har visat.

Riktigt laddad för denna säsong känns som Allsvenskan kommer få ett uppsving i år!
Citera
2012-02-03, 13:44
Medlem
kirrem4ns avatar
Allsvenskan ser ruskigt intressant ut iår, Shit vilket lag Real Göteborg har på pappret!
Citera
2012-02-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Nu orkar jag inte mer, imorgon borde det vara klart.

Hej då flashback.

Ja tillslut fick du rätt, bara att han inte gick till den klubben som du påstod att han hade varit klar för i 1½v nu.

Annars vi (IFK) ser starka ut nu men som folk har sagt 5 helt nya spelare + 2 som spelade halva säsongen förra året så vi måste få ihop det till ett lag med och vi vet ju hur det gick senast vi gjorde en likvärdig satsning med Bärlin, Jocke Persson, Christian karlsson, andreas hermansson och dick last..

Och för er som undrar hur vi har råd, Vi har sålt Drugge, Elmar, Kalle som alla var stora löneposter + att de tillsammans gav några miljoner, på det har vi ett par miljoner för Wernblooms övergång till ryssland och Seb och Bärkens utlåningar. Dessutom har vi inte värvat dyrt under de senaste säsongerna så vi har gått plus varje säsong och har råd att göra en satsning som sedan går åt helvete, ja jag är pessemist,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in