• 1
  • 2
2011-11-01, 20:32
Medlem
Iskelos avatar
Okej, det var såhär. Jag sökte på ''f'' i sökrutan på min mac, öppnade och raderade allt som fanns där (fråga inte varför jag bara gjorde det)
Så efter att jag gjorde det, tryckte jag på systeminställningar för att upptäcka att INGA BOKSTÄVER syndes. Tex. Det stod inte ''konton'' under dom där två svarta gubbarna. Och vid det svarta äpplet högst upp stod det heller ingenting.

Så då loggde jag ut mitt konto för att upptäcka att det inte stod någonting då jag skulle logga in heller.
Fast jag kunde lösenordet och skrev lösenordet bara sådär utan att de prickarna som ska komma efter.

Sen när jag loggat in på det andra kontot upptäckte jag att det inte fanns några bokstäver ALLS.
Internet, ingenting.
Som om du inte skulle läsa dethär, eller att det inte skulle stå ''flashback.org'' i webbläsargrejen.

Behöver omedelbar HJÄLP.

Mvh
Citera
2011-11-01, 20:39
Medlem
tzjs avatar
Titta i bibliotek/fonts. Ligger det några typsnitt i den mappen?
Citera
2011-11-01, 20:42
Medlem
kiluss avatar
Citat:
Jag sökte på ''f'' i sökrutan på min mac, öppnade och raderade allt som fanns där (fråga inte varför jag bara gjorde det)

Även fast du skrev att jag inte skulle fråga, varför?!
Citera
2011-11-01, 20:44
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilus
Även fast du skrev att jag inte skulle fråga, varför?!

Du över denna kommentar: Vad för bibliotek? Jag kan ju inte se vad allting heter osv...

JAg sökte på det för jag skulle ha en 'kontroll' av skolan nästa vecka och ville få bort alla filer som jag laddat ner.
Jag vet, jag är dum.
TÄnkte söka på abcdefghijklm osv fast sökte på f vilket inte var särskilt smart.
Citera
2011-11-01, 20:51
Medlem
tzjs avatar
Jag antar att du skriver på din Mac nu, och det innebär att du har typsnitt som fungerar.
Starta spotlight (cmd + space) och skriv in typsnittsbok. Starta det programmet, markera alla typsnitt och högerklicka på dom och välj "kontrollera typsnitt".

Jag har aldrig hört om detta problemet innan. Eller skall jag säga tillvägagångssättet kanske.

Kan du ta en skärmbild och visa hur det ser ut i t ex finder och systeminställningar?
Citera
2011-11-01, 20:56
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag antar att du skriver på din Mac nu, och det innebär att du har typsnitt som fungerar.
Starta spotlight (cmd + space) och skriv in typsnittsbok. Starta det programmet, markera alla typsnitt och högerklicka på dom och välj "kontrollera typsnitt".

Jag har aldrig hört om detta problemet innan. Eller skall jag säga tillvägagångssättet kanske.

Kan du ta en skärmbild och visa hur det ser ut i t ex finder och systeminställningar?

Sitter på min pc, går inte att komma in på flashback på min dator.

Kan inte ta en screenshot tyvärr....
MEn tänk dig att du öppnar systeminställningar utan problem. Du ska till konton och för muspekaren till dom två svarta gubbarna, under står det ''konto'' eller ''konton'' inte säker.

Men för mig står det ingenting alls. Och det är så överallt. Ska jag skriva någonting kommer inte bokstäverna fram...

Edit: Det funerade inte att klicma på cmd+space.
Citera
2011-11-01, 21:06
Medlem
tzjs avatar
Om du kollar i papperskorgen, ligger typsnitten kvar där? Det är nog det allting hänger på i det här läget mig veterligen.
Citera
2011-11-01, 21:06
Medlem
Iskelos avatar
Hjälp :c
Citera
2011-11-01, 21:10
Medlem
tzjs avatar
Detta är det närmaste lösning jag kan hitta åt dig. Det du behöver är installationsskivan.

http://macosx.com/forums/mac-os-x-sy...tore-them.html
Citera
2011-11-01, 21:16
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
(1) insert OS X install disc 1
(2) once disk is mounted, scroll down and open the following
System => Installation => Packages
(3) In this folder you will find a lot of useful things one of them is titled, "additionalfonts.pkg"
(4) double click on it and it should reset your fonts folder to it's default setting[/url][/b]

Han berättar att jag ska in på systeminställningar sen installation och ' packages '

Kan ju inte hitta installation eller packagages eftersom att jag inte ser vilket det r pga. att det inte står vad ikonerna är för någonting på systeminställningar.
Citera
2011-11-01, 21:17
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Om du kollar i papperskorgen, ligger typsnitten kvar där? Det är nog det allting hänger på i det här läget mig veterligen.

Nej, raderade papperskorgen också + att jag loggade in på ett annat användarkonto och kan inte logga ut från användarkontot heller.
Citera
2011-11-01, 21:20
Medlem
tzjs avatar
Jag är ledsen, men jag tror du är körd i detta fallet. Det finns ingenting jag kan komma på som löser problemet tyvärr. Har du inga typsnitt på din Mac så är det som att försöka styra en bil utan ratt med förbundna ögon.

Ominstallation är ditt enda alternativ som jag ser det, om du inte har backuper på en extern hårddisk.

Gör mig en tjänst i framtiden: radera inte grejer från datorn om du inte vet vad det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in