2011-11-01, 18:42
Medlem
TardHeads avatar
så jag har skaffat mig ett bitfenix colossus chassie, som har massvis av kablar som går till
diverse saker i och tillbehör som ska i.

Vart ska jag koppla in alla kablar? hur vet man? kommer ju inte med
någon guide till chassiet direkt.

Mvh tard
Citera
2011-11-02, 01:01
Medlem
hoomiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TardHead
så jag har skaffat mig ett bitfenix colossus chassie, som har massvis av kablar som går till
diverse saker i och tillbehör som ska i.

Vart ska jag koppla in alla kablar? hur vet man? kommer ju inte med
någon guide till chassiet direkt.

Mvh tard

Vad har du för moderkort?
Det är inte så svårt. om du absolut inte vet, är det bäst att du lägger upp en bild på alla kablar.
Citera
2011-11-02, 05:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Köpråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2011-11-02, 14:49
Medlem
Kablaget är alltid uppmärkt nere på kontakterna t.ex. 1394, usb1, usb2, och de små kablarna för powerswitch, reset, hddled, powerled osv. Sen är det bara att kolla manualen för moderkortet var de ska sitta, eller så kollar du på moderkortet brukar vara markerat där med men ibland svårt att se.

Quick install guide hittar du här:
http://www.bitfenix.com/global/en/pr...lossus#support

Visar fläktkontroller en bit ner i dokumentet.
Senast redigerad av Skarra 2011-11-02 kl. 14:54. Anledning: länk
Citera
2011-11-02, 15:22
Medlem
GrezZeRs avatar
Det brukar stå en beteckning på sladdarna som sitter i chassit, i regel brukar samma beteckningar finnas på moderkortet också så att du kan enkelt se var dom ska sitta.
Ibland kan det vara svårt att se dom små beteckningarna på moderkortet och då kan det vara bra att ta fram manualen för moderkortet så att du kan kolla där var dom ska sitta. Brukar så beskrivit var sladdarna ska vara där, och var ingångarna för det är.

Det är inte så farligt om du sätter en sladd fel, du kommer märka det direkt men risken att något i datorn skulle gå sönder utav det är inte så stor. Har kopplat fel i mitt flera gånger utan att något hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in