2011-11-01, 18:39
Medlem
RedCrabs avatar
Ja, nu kommer det roliga då man praktiserar. De tycker absolut inte om att jag jobbar för snabbt eller stressamt , jag brukar ha ett snabbt tempo då jag jobbar just för att visa att jag kan klara av det.

Är det en nackdel eller inte? De från McDonalds hade väl fått en tår i ögat om de ser en som jag som jobbar snabbt och smidigt i stressamt miljö.
Citera
2011-11-01, 18:42
Medlem
Mockens avatar
Det går över, snart är du säkert också inne i ett lugnare tempo.

Stressa ner.
Citera
2011-11-01, 18:43
Medlem
qazqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Ja, nu kommer det roliga då man praktiserar. De tycker absolut inte om att jag jobbar för snabbt eller stressamt , jag brukar ha ett snabbt tempo då jag jobbar just för att visa att jag kan klara av det.

Är det en nackdel eller inte? De från McDonalds hade väl fått en tår i ögat om de ser en som jag som jobbar snabbt och smidigt i stressamt miljö.

Nackdel såklart, du bör anpassa dig efter dina kollegors hastighet, du vill väll inte stressa upp kollegorna vilket kommer att leda till att du kanske blir utfryst.
Citera
2011-11-01, 18:48
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Vad jobbar du med?
Citera
2011-11-01, 19:31
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Vad jobbar du med?

Lagerarbeten bland annat samt att jag står vid kassan
Citera
2011-11-01, 19:36
Bannlyst
Citat:

Det är ett problem om dina arbetskamrater håller dig tillbaka bara för att du inte vill stöta dig med dem. Ta det med chefen isåfall.

Det kan vara nödvändigt att ösa på för att det ska vara roligt. Jag sitter nämligen i sådana tankegångar nu (ekonomi / redovisning). Jag slutade ett jobb i samma ämnesområde som det jag söker nu inom. På förra jobbet var det något av långsam död att inte ha kontroll över inflödet av information. Man fick vänta och vänta. Dessutom, det är klart att det tog tid när man var beroende av andra.

Så jag tänkte först, varför söker jag samma uppgifter igen? Men jag kom på att skillnaden skulle bli att nu skulle jag få ösa på utan att någon skulle kunna hindra mig.

Eller så blir det tråkigt ändå. Vi får väl se.
Citera
2011-11-01, 19:46
Medlem
Citat:

Är du både snabb (kvantitet per tidsenhet) och precis (låg felprocent) så är du säkert en fenomenal tillgång för arbetsgivare. Om det är en kommunal verksamhet med degiga kollegor, degiga och gensträviga chefer som känner sig hotade av bättre kompetenser, ja då kan du vara rökt eller behöver lägga energi på olika förlåtelsetaktiker för att blidka omgivningens avundsjuka.

Stå upp, var stolt över dina prestationer. Sök utvecklingen och fulländningen. Varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in