Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Tänkte Boot- Campa min 13" MacBook Pro early 2011 enbart för att kunna spela några spel med kompisarna som är PC- n00bs.
1. Hur vet man vilken version som passar till sin dator (d.v.s. 32 eller 64- bitar samt utgåva)?
2. Kan man få virus på sin Mac om man bootcampar Win7?
3. Kan man använda sig utav en bränd skiva med Windows 7 på? Eller måste man punga ut en lax för orginalversionen?
4. Något annat man behöver tänka på?
5. Någon som har en länk till en bra torrent- fil? Dela gärna med mig!

1. Kör på 64-bit. Även om Windows 7 kan hantera 4GB RAM-minne så finns det begränsningar i HUR Windows kan använda minnet. Om du nu hittar en legitim nyckel och en Windows 7 x86 (32bit alltså) installationsskiva så kan du säkert komma undan med det utan märkbar prestandaförlust.
2. Ja. Dock kan du bara få Windows-virus på en Windowsinstallation. Om du nu drar på dig fyrtio trojaner och annan spyware så kan du alltid ta bort eller installera om Windows, OS X påverkas inte av Windows-virus m.a.o. (Din dator löper inte större risk att få virus på OS X-installationen för att du kör Windows, än vad du gör när du använder OS X som vanligt)
3. Om skivan funkar på en PC lär den funka på en Mac. Du måste ha nyckel och så, eller annat sätt att aktivera, precis som på en dator.
4. Inte vad jag vet, inte.
5. Kolla på pirate bay.