2011-11-01, 17:30
Medlem
Var ute i lördag och har sen dess haft problem med mina lungor.
Svårt att andas, harklar mig hela tiden, känner mig tjock i halsen, något stör mina lungor.
Har inte feber, och inga förkylningssymptom i övrigt, röker inte.
Börjar misstänka att det kan vara någon slags allergisk reaktion mot ångan från rökmaskinen de hade igång på klubben, men vad jag förstått så består ångan bara av vatten och mineraler.
Dessutom känns det som att en allergisk reaktion eller astma-symptom bör ha gått över efter 3 dagar.

Är jag ensam om att ha haft detta problemet? Går det inte över snart funderar jag på att ringa min vårdcentral, men känns lite töntigt när jag inte har några andra symptom.
Citera
2011-11-01, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FishyBusiness
Var ute i lördag och har sen dess haft problem med mina lungor.
Svårt att andas, harklar mig hela tiden, känner mig tjock i halsen, något stör mina lungor.
Har inte feber, och inga förkylningssymptom i övrigt, röker inte.
Börjar misstänka att det kan vara någon slags allergisk reaktion mot ångan från rökmaskinen de hade igång på klubben, men vad jag förstått så består ångan bara av vatten och mineraler.
Dessutom känns det som att en allergisk reaktion eller astma-symptom bör ha gått över efter 3 dagar.

Är jag ensam om att ha haft detta problemet? Går det inte över snart funderar jag på att ringa min vårdcentral, men känns lite töntigt när jag inte har några andra symptom.

Röken är ofarlig. Överdriven exponering kan leda till att man blir tjock i halsen och får ont i huvudet. Man kan i pricip stå mitt i röken och dra in hur mycket som helst utan några problem, du måste verkar vara extra känslig.

Nojja inte så mycket.
Citera
2011-11-01, 17:57
Medlem
slemzzs avatar
Fick en gång också problem med andningen i en club med rökmaskin. Kommer ihåg att jag hade svårt att andas, kunde typ bara ta halva andetag innan det började göra ont. Hade även symptom dagen efter. Misstänker att det var rökmaskinen så det kan vara möjligt att samma sak hänt dig. Du kanske borde ringa hälsoupplysningen eller besöka vårdcentral om symptom kvarstår.
Citera
2011-11-01, 18:13
Medlem
Cryingmantiss avatar
Det kan vara så att du är överkänslig mot röken, det är nog ingen fara och dina symptom borde försvinna inom några dagar, annars är väl Slemizz förslag om hälsoupplysningen en bra idé!

Jag är själv överkänslig, kan jag påpeka och jag får röda ögon och ont i halsen av rök från en rökmaskin. För min del brukar det gå över inom några dagar, i värsta fall en vecka om jag stått och dansat i den en längre tid. Det har aldrig varit farligt, utan jag har bara väntat ut det.

Citera
2011-11-02, 18:06
Medlem
Kan också tycka jag får ont och att det är svårt att andas när jag vistats vid en rökmaskin under längre tid. Jag tror dock att det är inbillning då dessa symptom försvinner så fort något uppehåller mina tankar en lite längre stund.

Ont i halsen får jag iof, men det går ofta över inom ca 30min-1tim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in