2011-11-01, 08:44
La denna tråd i Hårdvara eftersom att det är ett hårdvaruspecifikt problem. Jag har slitit mitt hår hela gårdagen över Mercury Playback Engine i Adobe Premiere Pro CS5.5. För er som inte känner till det är det en motor som låter en använda GPU:n för playback istället för CPU:n och därmed elimineras praktiskt taget behovet att behöva rendera effekter. Snabbar upp workflowet hyffsat!
Kortet som sitter i min Macbook Pro 13" är ett GeForce 320M, som enligt en mängd olika källor ska vara CUDA-kompatibelt. 320, 325M och 330M är definitivt CUDA-kompatibla och jag har hittat trådar där man fått Mercury att lira med dem.
Har provat installera en mängd olika drivrutiner och CUDA-toolkits, men ingen success. Adobe's GPU sniffer säger bara
Jag kör för tillfället 4.0.50 av CUDA-drivern, vilket är den senaste versionen. Ändå säger CUDA Preferences "Update Required" med röd text. Any thoughts?
Kortet som sitter i min Macbook Pro 13" är ett GeForce 320M, som enligt en mängd olika källor ska vara CUDA-kompatibelt. 320, 325M och 330M är definitivt CUDA-kompatibla och jag har hittat trådar där man fått Mercury att lira med dem.
Har provat installera en mängd olika drivrutiner och CUDA-toolkits, men ingen success. Adobe's GPU sniffer säger bara
Citat:
Texture memory: 0
Vendor string: NVIDIA Corporation
Renderer string: NVIDIA GeForce 320M OpenGL Engine
Version string: 2.1 NVIDIA-7.12.9
OpenGL version as determined by Extensionator...
OpenGL Version 2.0
Supports shaders!
Supports BGRA -> BGRA Shader
Supports VUYA Shader -> BGRA
Supports UYVY/YUYV ->BGRA Shader
Supports YUV 4:2:0 -> BGRA Shader
Testing for CUDA support...
Didn't find any devices that support CUDA.
Completed shader test!
Internal return value: 7
Vendor string: NVIDIA Corporation
Renderer string: NVIDIA GeForce 320M OpenGL Engine
Version string: 2.1 NVIDIA-7.12.9
OpenGL version as determined by Extensionator...
OpenGL Version 2.0
Supports shaders!
Supports BGRA -> BGRA Shader
Supports VUYA Shader -> BGRA
Supports UYVY/YUYV ->BGRA Shader
Supports YUV 4:2:0 -> BGRA Shader
Testing for CUDA support...
Didn't find any devices that support CUDA.
Completed shader test!
Internal return value: 7
Jag kör för tillfället 4.0.50 av CUDA-drivern, vilket är den senaste versionen. Ändå säger CUDA Preferences "Update Required" med röd text. Any thoughts?