2010-05-13, 15:49
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Polisen ska hårdbevaka sevedsplan nu. Är det så jävla illa som det verkar?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...evedsplan.html
Citera
2010-05-13, 17:37
Medlem
M4F14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Polisen ska hårdbevaka sevedsplan nu. Är det så jävla illa som det verkar?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...evedsplan.html

Inte för inte det kallas Lilla Somalia.
Citera
2010-05-13, 17:47
Medlem
Haren8s avatar
Tror att Västerorts förorterna Tensta, Husby Rinkeby är 80 ggr värre.
Citera
2010-05-14, 17:00
Medlem
chillionaires avatar
ganska slitet i Seved...

http://img94.imageshack.us/img94/8278/sevedf.jpg
Citera
2010-05-14, 17:16
Medlem
Har bara väntat på att folk ska böra uppmärksamma Sevedsplan. Detta område skiljer sig markant från andra ghetto-förorter då det inte är byggt under 60-70-talet (Miljonprogrammet)

Alla som har satt sin fot i detta område vet vad jag talar om. Rena vilda västern. Somaliska ungdomsgäng som ränner runt på gatorna, klotter, skadegörelse. U name it. Här är en talande film om stämningen man kan uppleva på Rasmusgatan valfri kväll:

http://www.youtube.com/watch?v=xqSTGlPOnzs
Citera
2010-05-14, 17:53
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Tror att Västerorts förorterna Tensta, Husby Rinkeby är 80 ggr värre.

Nej absolut inte, de värsta platserna i sydcentrala Malmö är mycket värre.
Citera
2010-05-14, 19:24
Medlem
MissBlondies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Har bara väntat på att folk ska böra uppmärksamma Sevedsplan. Detta område skiljer sig markant från andra ghetto-förorter då det inte är byggt under 60-70-talet (Miljonprogrammet)

Alla som har satt sin fot i detta område vet vad jag talar om. Rena vilda västern. Somaliska ungdomsgäng som ränner runt på gatorna, klotter, skadegörelse. U name it. Här är en talande film om stämningen man kan uppleva på Rasmusgatan valfri kväll:

http://www.youtube.com/watch?v=xqSTGlPOnzs

Fy fan vad kriminellt, kasta ägg =vilda västern?
Du är välkommen till Sthlm södra förorter,där kastade Anderssonskans kalle ägg på 50-talet.
Citera
2010-05-14, 20:08
Medlem
sinologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlondie
Du är välkommen till Sthlm södra förorter,där kastade Anderssonskans kalle ägg på 50-talet.
Haha, det där var kul skrivet. Detta till trots måste du nog ändå medge att Sthlm för tillfället inte har i närheten av så stora problem som Malmö.
Citera
2010-05-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlondie

men ditt blonda våp, när sa jag att JUST den filmen skildrade vilda västern-stämningen? Den ger en rättvis bild av hur det ser ut där kväll efter kväll.

Sevedsplan är ruttet, långt mkt mer ruttet än Rosengård.
Citera
2010-05-15, 20:03
Medlem
Probelimes avatar
Om vi ska ha ghetto vs ghetto bråk kan jag flika in med att tensta/rinkeby förvisso utan tvekan har alla de ingredienser som ett ghetto ska ha som typ afrikaner som öppet säljer knark på gatorna, några utbrända bilar här och var os.v. Men däremot har jag inte uppfattat särskilt mkt förstörelse och lika mycket ungdomsgäng som drar runt som i Malmö exempelvis. Det är dessutom ganska trevligt på rinkeby torg dagtid. Tensta/Rinkeby kan dock uppfattas som mer smutsigt eftersom de flesta som bor där är afrikaner vilket automatiskt ger en mer "ghetto" look. Känns dock som afrikaner är mer relaxa än palestinabefolkningen i rosengård.
Citera
2010-05-16, 11:12
Medlem
Haren8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Om vi ska ha ghetto vs ghetto bråk kan jag flika in med att tensta/rinkeby förvisso utan tvekan har alla de ingredienser som ett ghetto ska ha som typ afrikaner som öppet säljer knark på gatorna, några utbrända bilar här och var os.v. Men däremot har jag inte uppfattat särskilt mkt förstörelse och lika mycket ungdomsgäng som drar runt som i Malmö exempelvis. Det är dessutom ganska trevligt på rinkeby torg dagtid. Tensta/Rinkeby kan dock uppfattas som mer smutsigt eftersom de flesta som bor där är afrikaner vilket automatiskt ger en mer "ghetto" look. Känns dock som afrikaner är mer relaxa än palestinabefolkningen i rosengård.

Problemet är Sevedsplan i Malmö inte går att jämföra med Stockholms norra förorter. I förorten Husby tex. efter kl 23 00 är det bara ungdomar som är ute på gatorna runt centrum och tunnelbanan, det brukar även vara 5-10 högljudda motorcrossar som låter som in i helvete och allt detta sker på kvällen, polisen är helt chanslösa och det är fan helt sjukt.
Citera
2010-07-18, 11:00
Medlem
Fattar inte varför folk i tråd efter tråd ska jämföra hur farliga olika förorter är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in