Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-31, 15:39
  #1
Medlem
Pais avatar
Jag vakna nyss från en lucid dröm som funkade bra, gjorde flera realitchecks osv. men ja lyckades inte mer än att sväva.. har haft ca 6 lucida drömmar förut som ja minns och har flygit i alla.

Vad beror detta på, har folk varit med om liknande?
Citera
2011-10-31, 16:18
  #2
Medlem
@Ts

Jag kan tyvärr inte ge dig ett svar på varför du inte kunde flyga men jag kan hjälpa dig reflektera kring vad jag tror det skulle kunna bero på.

Min enda teori skulle vara densamma som om du tvingar dig själv under ett medvetet tillstånd att absolut INTE tänka på något eller vice versa, så brukar det alltid funka på det motsatta hållet om du förstår vad jag menar. Om du verkligen hade en lucid dream så kanske du helt enkelt bara begränsade dig själv när det pågick. Du var så säker på att du skulle kunna flyga för du visste att du drömde, alltså fick det motsatt effekt!

/mvh, E
Citera
2011-11-01, 23:25
  #3
Medlem
BlueOasiss avatar
Det är mycket träning och tro, din medvetande är van vid jordens regler så det tar ett tag att lära sig knepen, det handlar om tankekraft det mesta där styrs av dina tankar så om du ska flyga så se dig själv och känn dig själv flyga och se målet komma närmare. Annars kan du testa att förvandla dig till något som flyger naturligt som en fågel eller så kan du flaxa med vingarna, man får helt enkelt lura sig själv lite så det kommer naturligt. Om du drömmer en vanlig dröm och flyger är det ju inga problem eller hur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback