• 1
  • 2
2011-10-31, 01:09
Medlem
Jag pratade med en vän i England som jag vanligtvis gör och han har hakat upp sig på siffran 23.
Första gången vi pratade om det vägrade han förklara varför denna siffra påverkat honom på det sätt de gjort.
Men iallafall efter ett tag blev jag så trött på att han alltid skulle påpeka nummer 23 att jag i princip tvingade honom att säga vad som var på gång.
Iallafall fick jag detta som svar:
Han hade märkt att varenda gång något hemskt hade hänt honom var det kopplat till 23, exempelvis när en släkting dött kunde han få beskedet den 23.e sept.
Eller om han fick en dålig nyhet kunde det vara på klockslaget 23.02.
Att han inser att han tappat bort sin plånbok vid 10.05
Denna siffra dök upp i hans vardag hela tiden helt enkelt.
Jag som var lite skeptiskt mot detta ansåg bara att det var han som hakat upp sig på denna siffra men efter ett tag började jag inse att mycket likt hans tragedier och otur så var det alltid runt en siffra som 23 eller 5.
2+3 = 5.
Hursomhelst började jag tänka på filmen 23 och påpekade genast detta för min vän, alltså att han fått det därifrån men han bevisade att detta hade varit en del utav hans liv långt innan.
Hans vän hade fått in honom i 23 träsket och nu är jag inne i det.
Har läst på lite om det och det verkar som att detta fenomen har varit med oss länge.

http://en.wikipedia.org/wiki/23_enigma
http://afgen.com/numbr23b.html

Så nu är min fråga till er mina flashbacksläsare har ni märkt underliga omständigheter när det gäller denna siffra?
Vet ni mer, kan ni dela med er av kunskapen bakom detta?
Citera
2011-10-31, 01:31
Medlem
Var tvungen att räkna antal rader du skrev om man inte räknar med länkarna
Citera
2011-10-31, 01:34
Medlem
JÄVLAR NU BÖRJAR DETTA BLI SJUKT!
Jag svär på min faders begravning att jag inte hade en aning om att det blev 23 rader!
Citera
2011-10-31, 01:38
Medlem
http://www.independent.co.uk/news/uk...ee-437520.html

Finns rätt sjuka grejer där om siffran.
Citera
2011-10-31, 01:43
Medlem
Du reggade 2009 och har 12 inlägg. 2+9+12=23
Citera
2011-10-31, 01:44
Medlem
Ja jag läste detta förut, helt galet hur allting verkar hänga ihop med denna siffra.
Ska spekulera kring detta mer och återkomma med mer fakta!
Citera
2011-10-31, 01:53
Medlem
Guerrillerons avatar
Jag brukade vakna upp 23:23 vid upprepade tillfällen när jag var liten.
Och eftersom jag inte vaknade av någon anledning så kände man ganska snart att det var något med det numret, som att det ville mig något.
Jag kan inte säga att jag haft direkt otur kopplat till numret i sig, men helt klart en olustig känsla. Och det händer då och då att jag tittar till på klockan av en slump när den är 23:23.
Efter att filmen gjordes har det känts löjligt att prata om det just för att folk ska tro att men fått det därifrån.
Citera
2011-10-31, 01:55
Medlem
Grejen är ju den att många har haft en relation till den siffran innan denna film kom ut.
Visserligen kan folk förlöjliga det faktum att det finns en relevans till den filmen.
Men alltså jag får snart en meltdown allting börjar falla på plats.
Kan det vara så att 23 är livets mening?
Citera
2011-10-31, 01:57
Bannlyst
Confirmation bias kallas fenomenet
Citera
2011-10-31, 02:09
Medlem
Tack så jättemycket ska läsa och se vad som kommer ur detta!
Citera
2011-10-31, 02:19
Medlem
Tror att det finns mer i det än att det är påhitt, men visst tror du det så by all means!
Citera
2011-10-31, 02:33
Medlem
Haha nu när ni nämner numret 23 så har jag en liten rolig sak att berätta som faktiskt är helt sann,
Min polare och jag satt på fyllan och snackade och då kom han med förslaget att jag skulle testa analsex med min flickvän, jag har inte direkt haft tanken på att ha de men han sa att jag inte skulle ångra mig så nästa gång jag var hos min tjej efter några shotar tequila och den fetaste festen på länge så bestämde vi att vi skulle testa på analsex för ingen av oss testat det innan, och precis när jag kommit så kollade jag på klockan och den stod på 23:23 (true story) för jag lovade honom att skicka mess till honom precis efter det är så jag minns att klockan va just 23:23. lite läskigt nu när man tänker på det...

//Knugen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in