2011-10-31, 01:44
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BogdanBulldog
Jag umgicks med ett barn häromdagen, och såg på gamla goa tecknade smurfarna. Smurfarnas nemesis är som ni vet Gargamel. Som ni även vet är hans högsta och enda dröm i livet att döda smurfarna. Vad de gjort honom är det ingen som vet, men om man tillåts spekulera så antar jag att Gargamel fått en psykos, möjligen utlöst av det faktum att han ständigt har en dimma av kemikalier runt sig i hemmet.

Så, trots att smurfarna ständigt står på randen till att utsättas för folkmord, så accepterar de bara skiten och går vidare. Trots att Gargamels torped Azrael bara dagen innan härjat runt, trampat sönder svamphusen och försökt slita dem i stycken, så dricker de sin sin smurfbärssaft och lever om.

Att aldrig någon smurf, förslagsvis bittersmurfen, sagt "-Grabbar, varför smurfar vi inte Gargamel??" gör mig mållös.

Det skulle knappast vara särskilt svårt. Smurfa halsen av honom, förgifta hans morgonsmurf, skjut honom i smurfen, blockera ytterdörren och smurfa på huset, osv..

Är de helt jävla handlingsförlamade?????? det bor ju för fan en sinnessjuk massmördare ute i skogen, agera för i helvete!
Man skulle lätt kunna tro att Gargamel är ute efter att döda dom men faktum är att han bara är ute efter att våldta (överrasknings sex). Ett möte mellan 2 kulturer helt enkelt.

Källa: http://goo.gl/ZBLV4
Citera
2011-10-31, 02:16
Medlem
Resolutios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Man skulle lätt kunna tro att Gargamel är ute efter att döda dom men faktum är att han bara är ute efter att våldta (överrasknings sex). Ett möte mellan 2 kulturer helt enkelt.

Källa: http://goo.gl/ZBLV4

I serien har jag för mig Gargamel vill göra guld utav dem. Tydligen bara koka smurfar i ngn gryta så blir det guld.

Sen vet jag inte varför dem inte dödar Gargamel, men jag misstänker att det ligger en lång historia bakom allting. Gammel Smurfen är som ni vet 542 kanarellår (wikipedia). Men alla andra smurfar är bara runt 100 år. Jag blir misstänksam och undrar var igentligen Gammel Smurfen kommer ifrån och vad hans planer är, han berättar aldrig detta, på utsidan verkar han vara en snäll gammal gubbe. Men någonting gömmer sig, vad gjorde han resten av 442 åren när han var ensam? Eller var han det?

Allting liknar mass effect. Inom en viss period så kommer gammel smurfen att konsumera alla smurfar för att sedan igen börja om cykeln. Gargamel och gammel smurfen är såklart allierade. Gargamel finns där som ett påverkande medium. Om nån smurf visar någon form av aggresion så kan detta stoppa planerna för Gammel Smurfen när han är redo att skörda i slutet av cykeln.

Smurfarna får inte ha möjligheten att slåss tillbaka. Derför skapade man också smurfan. Som ni vet är hon den ända kvinnan i byn. I vanligt fall så skulle inte en by med 99 män och 1 kvinna klara sig utan konflikter. Men om ni tänker nu. Vilken by skulle klara sig på bara 1 kvinna? Juste! en gayby!

En teori jag har haft sedan liten. Jag skulle bli en jätte bra FRA-anställd tror jag.
Citera
2011-10-31, 02:27
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resolutio
I serien har jag för mig Gargamel vill göra guld utav dem. Tydligen bara koka smurfar i ngn gryta så blir det guld.

Sen vet jag inte varför dem inte dödar Gargamel, men jag misstänker att det ligger en lång historia bakom allting. Gammel Smurfen är som ni vet 542 kanarellår (wikipedia). Men alla andra smurfar är bara runt 100 år. Jag blir misstänksam och undrar var igentligen Gammel Smurfen kommer ifrån och vad hans planer är, han berättar aldrig detta, på utsidan verkar han vara en snäll gammal gubbe. Men någonting gömmer sig, vad gjorde han resten av 442 åren när han var ensam? Eller var han det?

Allting liknar mass effect. Inom en viss period så kommer gammel smurfen att konsumera alla smurfar för att sedan igen börja om cykeln. Gargamel och gammel smurfen är såklart allierade. Gargamel finns där som ett påverkande medium. Om nån smurf visar någon form av aggresion så kan detta stoppa planerna för Gammel Smurfen när han är redo att skörda i slutet av cykeln.

Smurfarna får inte ha möjligheten att slåss tillbaka. Derför skapade man också smurfan. Som ni vet är hon den ända kvinnan i byn. I vanligt fall så skulle inte en by med 99 män och 1 kvinna klara sig utan konflikter. Men om ni tänker nu. Vilken by skulle klara sig på bara 1 kvinna? Juste! en gayby!

En teori jag har haft sedan liten. Jag skulle bli en jätte bra FRA-anställd tror jag.
Finns tydligen 2
Citat:
Sasette (Sassette; Sassette Smurfling) - Den 103:e smurfen som skapades av smurflingarna för att hålla Smurfan sällskap. Hon förefaller vara i samma ålder som smurflingarna, är något av en pojkflicka och umgås främst med Smurfan och smurflingarna. Introducerades i det trettonde albumet.

Läste nu:
Citat:
Smurfan (Lilla Smurfan/Smurfelina/Smurfina) (Schtroumpfette; Smurfette) - Den 101:a smurfen. En kvinnlig smurf som skapades av Gargamel för att infiltrera smurfbyn. Bytte sida och blev god. Introducerades i det tredje albumet. (notera att Smurfans premiärserie publicerades före "Den hundrade smurfen" - detta till trots innefattas hon inte i de nittionio ursprungliga smurfarna)
Hade missat att Gargamel hade skapat henne

Att smurfarna skulle vara bögar tror jag inte med tanke på länken tidigare, möjligtvis BI
Citera
2011-10-31, 02:35
Medlem
Kahlsons avatar
Jag har för mig smurfar är genomgoda? Smurf.
Citera
2011-10-31, 03:01
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Jag umgicks med ett barn häromdagen, och såg på gamla goa tecknade smurfarna. Smurfarnas nemesis är som ni vet Gargamel. Som ni även vet är hans högsta och enda dröm i livet att döda smurfarna. Vad de gjort honom är det ingen som vet, men om man tillåts spekulera så antar jag att Gargamel fått en psykos, möjligen utlöst av det faktum att han ständigt har en dimma av kemikalier runt sig i hemmet.

Så, trots att smurfarna ständigt står på randen till att utsättas för folkmord, så accepterar de bara skiten och går vidare. Trots att Gargamels torped Azrael bara dagen innan härjat runt, trampat sönder svamphusen och försökt slita dem i stycken, så dricker de sin sin smurfbärssaft och lever om.

Att aldrig någon smurf, förslagsvis bittersmurfen, sagt "-Grabbar, varför smurfar vi inte Gargamel??" gör mig mållös.

Det skulle knappast vara särskilt svårt. Smurfa halsen av honom, förgifta hans morgonsmurf, skjut honom i smurfen, blockera ytterdörren och smurfa på huset, osv..

Är de helt jävla handlingsförlamade?????? det bor ju för fan en sinnessjuk massmördare ute i skogen, agera för i helvete!

Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Jag känner medlidande med det barnet du umgicks med.

Fan tackar, behövde skratta ut av mig innan det blir sängen för mig
Citera
2011-10-31, 03:07
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Argumentet om att de är fredsälskande pacifister köper jag inte. Även pacifister nyttjar sin nödvärnsrätt. Nu finns det ju ingen rättsapparat i smurfskogen, men om de nu vill ha rent samvete så kan de ju vänta på att han (återigen) försöker mörda dem alla, och då - under pågående angrepp - retaliera med dödligt våld.

Inte alltid. En del jehovas vittnen lät sig dödas av nazisterna under andra världskriget o ghandi ville hellre ligga o svälta än att bli en man o göra uppror.

Bamse är en annan seriefigur som är väldigt snäll som dock använder sin styrka ibland. Dock finns det exempel där han tänkt vara stark i ont syfte ( t ex att spöa upp en tjockis som var lite dryg) men då funkade inte dunderhonungen, för farmor ville inte att goa bamse skulle missbruka sin styrka.

Smurfarnas etiska förhållningssätt gör nog att de använder endast den kraft som krävs för att nå status que. Gargamel var väl deras tjänare i något avsnitt med?

Han borde ju dö av ålder annars också. Det kanske finns några andra varelser som inte uppskattar mord i smurfskogen?
Citera
2011-10-31, 03:11
Medlem
bombaccis avatar
http://smurfs.wikia.com/wiki/Lord_Balthazar

Lord Balthazar skulle kanske bli ledsen i ögat om smurfarna dödade gargamel? Enligt wikipedia är han starkare än gargamel, så smurfarna gör klokt i att inte smurfa sig för mycket o känna av Balthazars vrede!

Mohahahhahaha osv.
Citera
2011-10-31, 03:17
Medlem
Resolutios avatar
Citat:
Finns tydligen 2

Läste nu:

Hade missat att Gargamel hade skapat henne

Att smurfarna skulle vara bögar tror jag inte med tanke på länken tidigare, möjligtvis BI

Äsch da, får väll säga hej då till min FRA anställning.

Men visst skulle det bli ett bra spel? Smurf Effect!
Citera
2011-10-31, 03:27
Bannlyst
Enligt smurfwikin verkar det som att hela världens samlade elit av onda trollkarlar är ute efter att fånga, tortera, döda och/eller skända smurfarna. Att de fortfarande är i livet är helt otroligt.

Personligen förstår jag inte hur den "vise" gammelsmurf ens kan sova på natten, medveten om att hans flock är i ständig livsfara. Varför bor då smurfarna, världens mest jagade folk, i svampar?? jag hade bett på mina bara smurfknän om att få ett skyddsrum byggt, då hade man åtminstone kunna fly när en av de många mordiska vettvillingarna bestämt sig för att det är dags för smurfslakt.
Citera
2011-10-31, 03:48
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Hmm, om jag inte minns fel så var dock Gargamel inte ute efter att bara "döda" smurfarna utan han ville fånga in dem och äta upp dem.

Mao. är han lite som en björn som fått smak på människokött och måste skyddsjagas.

Jag kan se framför mig hur smurfarna sätter ihop ett smurfigt jaktlag för att ta ner björnen gargamel.
Citera
2011-10-31, 04:40
Medlem
KM201s avatar
Ni är ju ute och smurfar allihopa!
Det finns filmbevis på att smurfarna smurfar motsatt kön.
http://www.plockmongo.com/blogg/index.php?category=10
Citera
2011-10-31, 05:16
Medlem
puckots avatar
Är det inte t.om. så att det finns en 3:e tjej? Är inte en av dom lite yngre barnen/bebisarna tjej? Har något minne av att jag sett någon bild på smurfbebisarna, och att en av barnen/bebisarna hade en rosa bebisdräkt på sig och en liten skrallra i handen och såg lite tjejig ut. Men jag kanske är ute och cyklar? Nu syftar jag allstå inte på Sasette som också har rosa kläder på sig, utan dom öviga barnen/bebisarna.

Citat:
Finns tydligen 2
Senast redigerad av puckot 2011-10-31 kl. 05:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in