Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Man skulle lätt kunna tro att Gargamel är ute efter att döda dom men faktum är att han bara är ute efter att våldta (överrasknings sex). Ett möte mellan 2 kulturer helt enkelt.
Källa:
http://goo.gl/ZBLV4
I serien har jag för mig Gargamel vill göra guld utav dem. Tydligen bara koka smurfar i ngn gryta så blir det guld.
Sen vet jag inte varför dem inte dödar Gargamel, men jag misstänker att det ligger en lång historia bakom allting. Gammel Smurfen är som ni vet 542 kanarellår (wikipedia). Men alla andra smurfar är bara runt 100 år. Jag blir misstänksam och undrar var igentligen Gammel Smurfen kommer ifrån och vad hans planer är, han berättar aldrig detta, på utsidan verkar han vara en snäll gammal gubbe. Men någonting gömmer sig, vad gjorde han resten av 442 åren när han var ensam? Eller var han det?
Allting liknar mass effect. Inom en viss period så kommer gammel smurfen att konsumera alla smurfar för att sedan igen börja om cykeln. Gargamel och gammel smurfen är såklart allierade. Gargamel finns där som ett påverkande medium. Om nån smurf visar någon form av aggresion så kan detta stoppa planerna för Gammel Smurfen när han är redo att skörda i slutet av cykeln.
Smurfarna får inte ha möjligheten att slåss tillbaka. Derför skapade man också smurfan. Som ni vet är hon den ända kvinnan i byn. I vanligt fall så skulle inte en by med 99 män och 1 kvinna klara sig utan konflikter. Men om ni tänker nu. Vilken by skulle klara sig på bara 1 kvinna? Juste! en gayby!
En teori jag har haft sedan liten. Jag skulle bli en jätte bra FRA-anställd tror jag.