Citat:
Ursprungligen postat av BogdanBulldog
Jag umgicks med ett barn häromdagen, och såg på gamla goa tecknade smurfarna. Smurfarnas nemesis är som ni vet Gargamel. Som ni även vet är hans högsta och enda dröm i livet att döda smurfarna. Vad de gjort honom är det ingen som vet, men om man tillåts spekulera så antar jag att Gargamel fått en psykos, möjligen utlöst av det faktum att han ständigt har en dimma av kemikalier runt sig i hemmet.
Så, trots att smurfarna ständigt står på randen till att utsättas för folkmord, så accepterar de bara skiten och går vidare. Trots att Gargamels torped Azrael bara dagen innan härjat runt, trampat sönder svamphusen och försökt slita dem i stycken, så dricker de sin sin smurfbärssaft och lever om.
Att aldrig någon smurf, förslagsvis bittersmurfen, sagt "-Grabbar, varför smurfar vi inte Gargamel??" gör mig mållös.
Det skulle knappast vara särskilt svårt. Smurfa halsen av honom, förgifta hans morgonsmurf, skjut honom i smurfen, blockera ytterdörren och smurfa på huset, osv..
Är de helt jävla handlingsförlamade?????? det bor ju för fan en sinnessjuk massmördare ute i skogen, agera för i helvete!
Ja det kan man minsjäl fråga sig!
Kanske är det så att det inte har något ont i sig, och således inte kan tänka den tanken ens? Smurfar är ju små och oskyldiga och lever sitt liv där i sin glänta i frid och fröjd, och har nog aldrig hört talas om våld, övergrepp, mord osv. De förstår nog inte ens faran med psychot Gargamel, utan värjer sig bara bäst de kan och hoppas att det ska sluta nån gång...