2011-10-30, 23:27
Bannlyst
Jag umgicks med ett barn häromdagen, och såg på gamla goa tecknade smurfarna. Smurfarnas nemesis är som ni vet Gargamel. Som ni även vet är hans högsta och enda dröm i livet att döda smurfarna. Vad de gjort honom är det ingen som vet, men om man tillåts spekulera så antar jag att Gargamel fått en psykos, möjligen utlöst av det faktum att han ständigt har en dimma av kemikalier runt sig i hemmet.

Så, trots att smurfarna ständigt står på randen till att utsättas för folkmord, så accepterar de bara skiten och går vidare. Trots att Gargamels torped Azrael bara dagen innan härjat runt, trampat sönder svamphusen och försökt slita dem i stycken, så dricker de sin sin smurfbärssaft och lever om.

Att aldrig någon smurf, förslagsvis bittersmurfen, sagt "-Grabbar, varför smurfar vi inte Gargamel??" gör mig mållös.

Det skulle knappast vara särskilt svårt. Smurfa halsen av honom, förgifta hans morgonsmurf, skjut honom i smurfen, blockera ytterdörren och smurfa på huset, osv..

Är de helt jävla handlingsförlamade?????? det bor ju för fan en sinnessjuk massmördare ute i skogen, agera för i helvete!
Citera
2011-10-30, 23:34
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BogdanBulldog
Jag umgicks med ett barn häromdagen, och såg på gamla goa tecknade smurfarna. Smurfarnas nemesis är som ni vet Gargamel. Som ni även vet är hans högsta och enda dröm i livet att döda smurfarna. Vad de gjort honom är det ingen som vet, men om man tillåts spekulera så antar jag att Gargamel fått en psykos, möjligen utlöst av det faktum att han ständigt har en dimma av kemikalier runt sig i hemmet.

Så, trots att smurfarna ständigt står på randen till att utsättas för folkmord, så accepterar de bara skiten och går vidare. Trots att Gargamels torped Azrael bara dagen innan härjat runt, trampat sönder svamphusen och försökt slita dem i stycken, så dricker de sin sin smurfbärssaft och lever om.

Att aldrig någon smurf, förslagsvis bittersmurfen, sagt "-Grabbar, varför smurfar vi inte Gargamel??" gör mig mållös.

Det skulle knappast vara särskilt svårt. Smurfa halsen av honom, förgifta hans morgonsmurf, skjut honom i smurfen, blockera ytterdörren och smurfa på huset, osv..

Är de helt jävla handlingsförlamade?????? det bor ju för fan en sinnessjuk massmördare ute i skogen, agera för i helvete!

Ja det kan man minsjäl fråga sig!

Kanske är det så att det inte har något ont i sig, och således inte kan tänka den tanken ens? Smurfar är ju små och oskyldiga och lever sitt liv där i sin glänta i frid och fröjd, och har nog aldrig hört talas om våld, övergrepp, mord osv. De förstår nog inte ens faran med psychot Gargamel, utan värjer sig bara bäst de kan och hoppas att det ska sluta nån gång...

Citera
2011-10-30, 23:34
Medlem
Garneringsmannens avatar
Jag känner medlidande med det barnet du umgicks med.
Citera
2011-10-30, 23:36
Bannlyst
Gargamel ska ju illustrera en jude och smurfarna är inte nazister så de kan ju inte döda han då.
Citera
2011-10-30, 23:37
Medlem
Vilsens avatar
Gargamel är gud i mänsklig skepnad. Han har skapat smurfbyn och smurfarna och utsätter dem för eviga prövningar för att testa deras tro. Hans grabb är sonen och katten är den helige anden. Jag tror det här har avhandlats tidigare.
Citera
2011-10-30, 23:44
Medlem
Phibess avatar
Fick mig att tänka på Boyahed-klassikern "Gammelsmurf dömd för grov smurfning". Citerar så ni inte behöver bemöda er med att klicka på en jobbig länk.

"SMURFBYN. Gammelsmurf, den 542-årige ledaren av kollektivet smurfarna, dömdes tidigare idag till elva månaders fängelse för flera fall av grov smurfning och ett fall av oaktsamhet i smurf. Domen baserar sig helt på Gammelsmurfs egna medgivanden och det rådde viss oenighet om vilket straff rätten skulle utdöma. "Vi har ingen aning om vad exakt 'smurfning' syftar på, utan har fått utgå från Gammelsmurfs ordbetoning och skamfulla ansiktsuttryck," säger Ivan Odhammar, domare. "Elva månader kändes som en rimlig gissning.""
Citera
2011-10-30, 23:44
Medlem
H.E.L.s avatar
Tror snarare att Gargamel är turk och smurfarna Svenskar.
Citera
2011-10-30, 23:45
Medlem
Herblaws avatar
Ja förstår dig min bror, jag har ägnat många timmar och dagar åt att försöka förstå varför dom låter sig tryckas ned och ta emot så mycket skit från gargamel. Vart är smurfvärlden påväg egentligen?

Frågan vi bör ställa oss, Vad kan VI göra åt saken?
Citera
2011-10-31, 00:08
Medlem
bombaccis avatar
Haha roligaste tråden inatt. Gargamell vill väl äta smurfarna? Det är lite som rysk kaviar för han, ganska exklusivt, han har hört om att det ska vara gott o därför vill han prova. Sedan är han inte bara en ganska misslyckad person utan även en misslyckad jägare också.

Har inte smurfarna bundit gargamel ett par gånger?

Förmodligen är mord emot smurfetiken. Hade blivit ett märkligt barnprogram där smurfarna dödar sin enda (?) fiende,
Citera
2011-10-31, 00:14
Medlem
Charlatanens avatar
Briljant frågeställning! Smurfan skapades som bekant av Gargamel för att infiltrera smurfbyn men bytte sida och blev snabbt en populär gestalt bland dom blåa kåtbockarna. Kan detta vara deras stora svaghet, att dom går i förhoppning om att Gargamel ska skicka fler honor till dom sexutsvultna byinvånarna? Det är den enda rimliga orsaken jag kan komma på.
Citera
2011-10-31, 00:41
Medlem
fenceteeths avatar
Jag tror att de helt enkelt druckit för mycket hallonsaft samt smurfat en hel del konstigheter där ute i skogen som gör att de helt enkelt inte pallar bry sig om Gargamels påhitt.
Citera
2011-10-31, 01:01
Bannlyst
Argumentet om att de är fredsälskande pacifister köper jag inte. Även pacifister nyttjar sin nödvärnsrätt. Nu finns det ju ingen rättsapparat i smurfskogen, men om de nu vill ha rent samvete så kan de ju vänta på att han (återigen) försöker mörda dem alla, och då - under pågående angrepp - retaliera med dödligt våld.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in