Citat:
Ursprungligen postat av LisaWithEyes
Jag är rädd att jag har en betalningsanmärkning och jag tänkte att det kanske finns nån insatt person som kan tala om för mig om jag har det eller inte.
Förra året var jag med i pocketklubben ett tag, men gick sen ur den. Vad jag inte visste var att de hade skickat ett paket till min gamla adress (jag hade precis flyttat och hade inte adressändring) med två böcker plus en räkning.
För att göra en lång historia kort så fick jag inte reda på detta förrän ett halvår senare när jag fick ett brev från kronofogden till min folkbokföringsadress. Jag var nu skylidig pocketklubben drygt 900 kronor och de hade skickat ärendet vidare till kronofogden. Jag blev livrädd och betalde på en gång. Såhär står det på kronofogdens hemsida: "Vad ska du göra om det är ett betalningskrav? Betala skulden om du kan. Du ska betala till sökanden eller till sökandens ombud. Om du gör det ska sökanden återkalla ärendet." Detta gjorde jag alltså, men jag fick aldrig nån information om vad som hände sedan.
Jag vet att man kan kolla upp det via t ex Ratsit, men det tar ett par dagar och jag vill skaffa ett abonnemang idag...
Så vad tror ni? Betalningsanmärkning eller inte? Jag är så orolig...
TS, jag lider verkligen med dig.
Har haft likdan upplevelse, fast i mitt fall var det av ett misstag när jag surfade på någon annonssajt så jag blev med prenumeration hos någon tidskrift, som jag aldrig hade lust att läsa. Efter några månader att jag flyttade till min nya lägenhet så fick jag ett brev från inkasso så att jag måste betala 300 räkning på en gång . Bad dem att utreda ärendet och sen fick jag reda på att jag tydligen prenumerade den där jävla tidningen . Så jag betalade på en gång.....
Jag vill också veta att jag har betalningsanmärkning eller inte!!!