Citat:
Ursprungligen postat av skraparigraven
Jag tycker att ifall en någon blir dömd efter att ha våldtagit en mindre årig flicka/ pojke så ska dom få MYCKET högre straff än vad det är i samhället idag! Det tror jag ni alla håller med om! Sedan så tycker jag att vi borde sätta pedofilerna tillsammans med de andra fångarna i fängelset, inte skydda dem på något sätt! Låta fångarna misshandla och våldta dem, alltså sakta bryta ner dem tills de blir galna. Men det är väll bara en dröm..
Nej, jag håller inte med alls. Det låter helt idiotiskt enligt mig och går helt och hållet emot brottsbekämpning vi har i Sverige.
Vad du i princip säger är att vi ska låsa in en person, hoppas han blir galen och sedan släppa ut han igen. Vem vet vad denne person kommer hitta på, men det är skitsamma vi har ju gjort allt vad vi kan för att hålla samhället säkert. Enligt dig.
Nu är det ju uppenbart att du har helt och hållet fel, men jag ska vara snäll och inte lämna dig ensam med dina egna tanker för att försöka lista ut hur du tänkte fel. Det skulle ju ta en sådan lång lång tid för dig.
Så här är det: en stabil person är lättare att kontrollera och har bättre kontroll över sig. Personen som du beskriver är en ostabil person och kan göra all möjlig skada till sig själv och andra.
Jag tror det kan vara ett misstag att ställa dig en fråga, men den är retorisk så du behöver inte ens tänka så mycket, så det är okej: Vad skulle du hellre vilja släppa ut i samhället? En galen människa med ingen framtid eller en stabil person som vill ha en normalt liv?