• 1
  • 2
2004-12-23, 00:09
Medlem
momentums avatar
Den verkar ha blivit hyllad i varenda blaska, men själv så avskydde jag i stort sett varenda minut. Är det bara jag som inte insett storheten i denna "framtida klassiker" ? 98 minuter med en hög inavlade, osympatiska gnällspikar. Roligare kan man ha...
Citera
2004-12-23, 00:14
Bannlyst
Såg en trailer för filmen där Sofia Helin blir ansatt av sina systrar och hon plötsligt börjar skälla tillbaka på Stockholmska och verkar då helt glömma bort att prata dalmål, som hon gör i stort sett resten av filmen. Känns så B när skådisar ska prata dialekt när de inte har den som "modersmål" och de avslöjas direkt när de blir ansatta och kanske tvingas improvisera utanför manus.
Citera
2004-12-23, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av momentum
Är det bara jag som inte insett storheten i denna "framtida klassiker" ? 98 minuter med en hög inavlade, osympatiska gnällspikar. Roligare kan man ha...

Jag såg den iofs under Luciavakan klockan 03.00 på morgonen, det kan höra ihop med att jag var så trött, Som jag tyckte den var så rolig, iaf vissa delar.

"Jag ska åka och borra brunnar i Afrika i ett år nu, Jag kommer tillbaka om ett år, Hör av dig om du är sugen på mer"

"men Skjut då för fan, din fega jävel, hahah fjuppen vågade inte skjuta sig själv"

"din far fjuppen, Han var en modig man han, Han vågade iaf stoppa in bössan i munnen och trycka av".

"HAha jaaa, jag fick katten"
Citera
2004-12-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Såg en trailer för filmen där Sofia Helin blir ansatt av sina systrar och hon plötsligt börjar skälla tillbaka på Stockholmska och verkar då helt glömma bort att prata dalmål, som hon gör i stort sett resten av filmen. Känns så B när skådisar ska prata dialekt när de inte har den som "modersmål" och de avslöjas direkt när de blir ansatta och kanske tvingas improvisera utanför manus.

Precis som Populärmusik från Villtula, skådisar som inte fixar dialekten, fan bara pinsamt.
Citera
2004-12-23, 23:34
Medlem
jag har precis sett den. som vanligt när jag går på bio med familjen står jag i opposition. de gillade den, jag avskydde den. Och när jag försökte hålla en diskussion om varför jag tyckte si och varför de tyckte så börjar de bara tramsa en massa. ja, de är ointelligenta fån, men de är trots allt min familj

edit: jag tyckte den var rätt usel pga att den kändes så klicheartad och platt. som en ihoptryckt säsong av någon såpa på tv. Alla gick med locket på och när ett flög av, rämnade hela byn tydligen. Och slutet var mycket märkligt. Att hon skulle dö, det var liksom ett stilbrott från övriga filmen, den försökte vara för mycket, både trevlig komedi och diskbänksdrama.
Att han skulle bli tillfrågad om ett jobb i Afrika bara så där av en slump var skrattretande.
det kändes som en konstruktion mer som en trovärdig skildring. Stockholmskan var förresten mycket kall och stram och skum
Citera
2004-12-23, 23:40
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Jag tror att den är gör bra, har varken sett filmen eller trailer så jag kan ju ha fel. Tror dock att en film med så fin titel måste vara bra.
Citera
2004-12-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlige Mårten
Jag tror att den är gör bra, har varken sett filmen eller trailer så jag kan ju ha fel. Tror dock att en film med så fin titel måste vara bra.

tror du gör bäst i att se den först och tala sen
Citera
2004-12-23, 23:51
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Japp men jag väntar nog tills den kommer på DVD. Lovar o komma tebax med ett omdöme då..
Citera
2004-12-25, 23:44
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko

Tycker du gör bäst i att tala om ifall du slänger med en spoiler i din text före du trycker "Skicka svar".

Ännu en film man kan strunta i således.

//Mr Radarkontakt
Citera
2004-12-28, 01:43
Medlem
Cineastens avatar
Jag var iväg och tittade på Masjävlar ikväll och jag tyckte om filmen. Den var underhållande och det var ju mer än en gång som jag kom på mig själv med att tänka "vilka efterblivna j-a bonnläppar".

Jag tycker att Maria Blom har lyckats bra med sin filmdebut och hoppas att hon får möjlighet att göra mer film.

Jag é tillbaks om ett år. Hör av dig om du blir sugen på mer.
Citera
2004-12-28, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag var iväg och tittade på Masjävlar ikväll och jag tyckte om filmen. Den var underhållande och det var ju mer än en gång som jag kom på mig själv med att tänka "vilka efterblivna j-a bonnläppar".

Jag tycker att Maria Blom har lyckats bra med sin filmdebut och hoppas att hon får möjlighet att göra mer film.

Jag é tillbaks om ett år. Hör av dig om du blir sugen på mer.

ja, hellre henne än den förbannade Colin Nutley!
Citera
2004-12-28, 06:56
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Radarkontakt
Tycker du gör bäst i att tala om ifall du slänger med en spoiler i din text före du trycker "Skicka svar".

Ännu en film man kan strunta i således.

//Mr Radarkontakt

Det är väl ingen spoiler att tala om att den suger. Det nämns ju redan i första inlägget i tråden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in