Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Tråden var inte till att diskutera grunden till uppsägningen eller vad jag frågar chefen om.
Frågan var: har jag rätt till att vara anställd resten av kontraktstiden när det ej står nåt annat på kontraktet?
Läs om vad jag sa.
Är du anställd på Adecco med 6 mån visstid på HELTID har du ett kontrakt på sex månader med en ömsesidig uppsägningstid på 2 veckor. Du har inte rätt till någonting, men ni har ett kontrakt på sex månader och uppsägningstid på 2 veckor.
Så länge de inte säger upp dig så får du fortsätta arbeta, men du får antagligen en ny kund.
Du har aldrig rätt att vara anställd, men du har ett kontrakt på sex månader och du har två veckors uppsägningstid. Mer än så kan jag inte förklara, men du lär bara få en ny arbetsplats till nästa arbetsdag.
Jag började på ett lager tillsammans med en annan adeccoarbetare, denna adeccoarbetare var urkass på det han gjorde, och blev uppsagd fredagen (vi började på måndagen) och fick åka till Adeccos kontor kl 08.00 för att få info om sin nya arbetsplats, och började 8.45.
Skit i att de inte ville ha dig, de flesta arbetsgivare som hyr in folk via bemanningsföretag är svin (Det har mina "arbetsledare" varit), gör ditt jobb och kör på, du får ett nytt ställe, som kan vara 10 gånger bättre.
Hoppas det hjälpte

Är du anställd på adecco?