2011-10-29, 03:25
Medlem
DexterWardens avatar
Jag fick ett otrevligt samtal nyss av en tjej i en annan stad. Ett litet jävla äckel försökte men som tur var så kunde hon ta sig därifrån och är nu i säkerhet, men personligen så skakar jag fortfarande.

Jag valde att söka information om tazer på flashback av alla ställen - olagligt. Jag sökte information om tårgas och pepparspray - olagliga, och det som är lagligt verkar vara en mjuk variant som inte direkt skulle hjälpa någon som riskerar att bli våldtagen.

Sverige. Våldtäkternas land. Vi som nation verkar nästintill stoltsera med det. Jag mår så illa att jag vet inte vart jag ska ta vägen.

"Konstapel, hur ska en kvinna kunna förhindra en våldtäkt?"
"Genom att göra det som krävs."

Det är det vi hör; det vi lär. Om de rabiata feministerna kunde fokusera på verkliga problem i stället för på sin sinnessjuka genusneutraliseringspolitik så skulle jag vara jävligt glad.

Vad för ursäkter använder dem (dvs. politiker och annat äckel med makt som har sitt "kul" på ställen där du inte får en 33cl öl för under femhundringen)? Det kan inte bara vara att folk leker med sakerna mer än att använda dem för självförsvar, för i så fall så tordes det i praktiken vara möjligt att faktiskt få licens för ovanstående saker, vilket det i dags dato (efter min läsning på flashback) inte är.

Vad är det meningen att jag ska göra? Jag kan inte vara orolig hela tiden. Privatfest, också. Jag blir så in i helvete förbannad på staten som inte gör ett jävla skit för att skydda unga tjejer från fruktansvärda minnen.

Vad gör man? Vad ska jag göra? Jag vill köpa henne någonting som inte ger henne 6000+ i böter om polisen ser henne ha det, men samtidigt så vill jag att det ska vara effektivt.
Citera
2011-10-29, 03:53
Medlem
revodnebs avatar
Min gamle mor och jag (min gamle mor är närmare 80+) tog en tur till tyskland härmdagen. Hon nämnde då att han gärna ville kunna försvara sig mot de oheliga svarta orcherna som strövar runt Malmö stad. Jag föreslog då att hon kunde inhandla cfs tear gas - vilket vi gjorde. Egentligen ser jag inget fel i detta. Det as som vill ge sig på min gamle mor har förtjänat en dos tårgas i ansiktet, det drabbar ju ingen annan. So what the fuck is the problem?
Citera
2011-10-29, 03:58
Medlem
DexterWardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Min gamle mor och jag (min gamle mor är närmare 80+) tog en tur till tyskland härmdagen. Hon nämnde då att han gärna ville kunna försvara sig mot de oheliga svarta orcherna som strövar runt Malmö stad. Jag föreslog då att hon kunde inhandla cfs tear gas - vilket vi gjorde. Egentligen ser jag inget fel i detta. Det as som vill ge sig på min gamle mor har förtjänat en dos tårgas i ansiktet, det drabbar ju ingen annan. So what the fuck is the problem?
Lagen är problemet. Hur kan man som kvinna försvara sig rent juridiskt? Det är OT, men vi har så många sjuka lagar som gör det praktiskt taget omöjligt för oss att försvara oss mot a) våra övermän (kvinna vs man) och b) kriminella som själva - och utan problem kan fixa - bär vapen. Det skulle inte förvåna mig om politiker aktivt ser till att inte förbättra dessa lagar för att därmed få systemet att gå runt; våldtagen --> våldtäktsanmälan --> ger poliser och jurister jobb --> de skattar; de konsumerar --> företag tjänar pengar på konsumtion som de skattar --> osv.

Fan i helvete vad arg jag blir. Dessa äckliga fittor som sitter där uppe på sina höga hästar och inte behöver utsätta sig för det verkliga livet.
Citera
2011-10-29, 04:03
Medlem
BlaZeeds avatar
Om det hade varit lagligt så hade fler brottslingar också använt sig av det. Själv brukar jag bära batong när jag är ute på kvällen. Tycket inte att de ska göra det lagligt.
Men jag tycker att OM man skulle bli attackerad av någon och man använder sig av något olagligt vapen i självförsvar så ska man inte dömas för misshandel eller brott mot knivlagen eller liknande.
Citera
2011-10-29, 04:04
Medlem
sebnies avatar
TS: "Jag vill köpa henne någonting som inte ger henne 6000+ i böter om polisen ser henne ha det, men samtidigt så vill jag att det ska vara effektivt."

Föreslår denna:
http://www.sakerhetsshoppen.se/se/art/stoppared-uv-mark-9.php

Den är helt laglig i sverige. Det mest kraftfulla sprej som är lagligt att inneha i sverige. Den både färgmarkerar, förblindar(tillfälligt) och UV-markerar angriparen, så polisen kan lätt söka med UV-lampor om man visar upp sprejen efter ett ev våldtäktsförsök.

Frågan är om 550kr/5år är en värdig våldtäktsförsäkring.

Annars satsar man på en billigare variant av samma märke:
http://www.sakerhetsshoppen.se/se/art/stoppared-uv-mark-3.php

Kombinera gärna med en självförsvarstelefon för 2000 kr:
http://www.rehabmodul.se/katalogen/yoyocare.html
Så kan hon lätt och nätt ringa upp dig, 2 andra personer, eller SOS med en enda knapptryckning och du kan lätt hämta hennes position samt bild på omgivningen ifall hon blir kidnappad/drogad/undanskuffad.
Går även att få den att autolarma med SMS innehållande position om hon lämnar ett förutbestämt område.
Fungerar även med vilket abb/kontantkort som helst och kräver inget abb med larmcentral som andra liknande larmprodukter kräver.

*notis: Jag har ingen koppling till företagen ovan, utan svarar bara på TS produktförfrågning. Produkterna ovan är framgooglade.
Senast redigerad av sebnie 2011-10-29 kl. 04:20.
Citera
2011-10-29, 04:34
Medlem
flightsuitups avatar
Varenda kvinna i Sverige verkar ha blivit våldtagen nu. Det är lika nämligen status att ha blivit våldtagen och eftersom vi har låtit definitionen av våldtäkt och sexuellt ofredande glidit oss ur händerna tycker numera varenda kvinna som någonsin haft sex men i efterhand ångrat sig blivit våldtagen och alla kvinnor som någonsin någon har kollat på har blivit sexuellt ofredade.

Dessa vapen ska vara olagliga eftersom de är vapen på samma sätt som en kniv eller en pistol är ett vapen. De kan skada en människa allvarligt och eftersom "bitches be crazy" kan vi inte tillåta att kvinnor får gå loss lagligt på varenda jävel som tittar på hennes tuttar och göra honom blind.
Citera
2011-10-29, 09:56
Moderator
Gordon Blixts avatar
Tråden får, särskilt mot bakgrund av rubriken, anses handla om rättspolitik.

Juridik -> Politik - Inrikes

/Mod
Citera
2011-10-29, 10:29
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Antingen köper du det som kära Sebnie rekommenderar, vilket är lagligt i sverige eller så får ni ta risken och köpa någon tårgas eller pepparspray. Kolla upp vilket som ger "minst" straff av tårgas, pepparspray och elpistol och skaffa det isåfall, det hade jag gjort.
Om du/ni skaffar en av dessa lagliga sprayer så kan ni alltid skaffa en extra och testa hur effektiv den är på en frivillig Dom som säljer dessa letar faktiskt efter frivilliga som dom kan använda som "försökskaniner" och visa upp för svenska folket hur effektiva sprayerna är mot en människa!

Jag personligen kan tycka att man skulle införa licens på tårgas, pepparspray och elpistol till tjejer så det skulle kunna bli lagligt för dom att bära något av detta, låta dom betala en liten peng och gå en kurs på några veckor som innefattar allt man behöver veta och vilken skada det gör mm
Citera
2011-10-29, 11:17
Moderator
MrFishboys avatar
Anledningen till att det är förbjudet är för att om det är lagligt får även de som inte kan hantera det fri tillgång till dem...

Jag har bla tårgas och teleskopbatong hemma för självförsvar, så länge man inte springer runt och flashar grejerna på stan, så är det ju inga problem..

Fast det bästa självförsvaret är fortfarande kampsportsträning och en mental förberedelse.
Citera
2011-10-29, 13:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colonel.Gaddafi
Hon förtjänar att bli misshandlad om hon är så hatisk.

Var står det att hon är hatisk? Att anse att en gammal människa förtjänar att bli misshandlad visar vilket kräk du är.
Citera
2011-10-29, 13:59
Medlem
TiberiusGracchuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DexterWarden
Vad gör man? Vad ska jag göra? Jag vill köpa henne någonting som inte ger henne 6000+ i böter om polisen ser henne ha det, men samtidigt så vill jag att det ska vara effektivt.

En sånhär kanske?
http://www.aftonbladet.se/wendela/article10375234.ab
Citera
2011-10-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DexterWarden
Lagen är problemet. Hur kan man som kvinna försvara sig rent juridiskt? Det är OT, men vi har så många sjuka lagar som gör det praktiskt taget omöjligt för oss att försvara oss mot a) våra övermän (kvinna vs man) och b) kriminella som själva - och utan problem kan fixa - bär vapen. Det skulle inte förvåna mig om politiker aktivt ser till att inte förbättra dessa lagar för att därmed få systemet att gå runt; våldtagen --> våldtäktsanmälan --> ger poliser och jurister jobb --> de skattar; de konsumerar --> företag tjänar pengar på konsumtion som de skattar --> osv.

Fan i helvete vad arg jag blir. Dessa äckliga fittor som sitter där uppe på sina höga hästar och inte behöver utsätta sig för det verkliga livet.
Du måste ju förstå att staten inte tjänar något på polisens konsumtion och skattepengar, då deras löner ÄR skattepengar som annars hade använts direkt av staten. Men det kan ändå vara så som du säger för att inte myndighetspersoner och poliser ska förlora jobbet. Se på fängelseindustrin i USA, det är en av dom lönsammaste branscherna att satsa i då USA har så sjukt många människor i fängelse för offerlösa brott. Är säker på att människorna som tjänar på det är med och trycker på för hårdare lagar så man kan ta fast fler.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in