2011-10-28, 14:00
Medlem
Statusen nedan är tagen av en en studerande med en inkomst på 8600 kr varje månad.

"Jag har lyckats att shoppa alldeles för mycket under två dagar. Det firar vi med att åka till Väla imorgon "

Det jag inte förstår mig på är hur han/hon värderar pengar och framförallt hur tankarna kommer att gå i slutet av månaden. Undra vilken status som dyker upp om 20 dagar...
Citera
2011-10-28, 14:07
Medlem
Nu känner jag mig gubbig som skriver det, men det känns som att värdet för pengar har gått förlorat i unga människors tankar. Det är många i Sverige idag som vill låtsas se rika ut, tyvärr, och status är viktigt. I allmänhet verkar studenter ha ganska dålig koll på sin ekonomi och någonting som förvånar mig är hur dyra kläder vissa studenter köper. Och inga pengar sparas av ungdomar som jobbar, allt ska spenderas.

Och varför festar så många studenter bort sina pengar? En utekväll går ju loss på minst 500:- i normala fall, och det ska festas varje helg, ibland även på onsdagar.
Citera
2011-10-28, 14:22
Medlem
knullklassons avatar
Dagens unga tror att dyra kläder och prylar är en mänsklig rättighet. De är direkt den enda anledningen till att mindre seriösa låneinstitut blommat upp de senaste åren.
Senast redigerad av knullklasson 2011-10-28 kl. 14:32.
Citera
2011-10-28, 14:23
Medlem
Dunhams avatar
Curlingbarnen vet att mamma och pappa fixar alltid så att de kan se ut som överklass även om de råkar ha shoppat upp hela barnbidraget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in