Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Tittarsiffrorna var som sagt grymma och slog nytt rekord för FX men det säger egentligen inte så mycket för det var självklart att många skulle slå på för att se Sheens comeback i tv. Det som gäller är nu att kolla de kommande veckorna för att se om de fortsätter titta. Kritikerna avskydde i alla fall det men det behöver inte säga något om vad folket kommer att tycka.
Inte hunnit se det än själv, och mina förväntningar är låga, men tycker rent spontant att FX och Sheen skulle kunna gjort något annat än en vanlig standardsitcom. Tänk istället en serie där han spelat en fiktionaliserad version av sig själv, lite som Larry David gör i Curb Your Entusiasm. Serien börjar efter Sheen fått sparken och varit ute på sin värdelösa stand up-turné och nu är han ute efter att ta sig tillbaka till toppen men möts av ständiga motgångar. Det kunde blivit en tragikomisk och briljant serie med rätt författare men istället väljer man att ta den enklaste möjliga vägen plus att en sådan serie skulle kräva att Sheen har rätt mycket självdistans och bjuder på sig själv och han är alldeles för självgod och mån om att framstå som balla killen så därför var det väl inte möjligt.
Jag håller helt med. Det hade dessutom varit mycket intressant att se, och gett lite Tarantino/Travolta-poäng på CS karriär. Mycket bra idé.
Känns som det här blir en fade out. Ska titta på den och se vad jag tycker.