2011-10-28, 00:16
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mymlan-
Jag borde ha gjort det för länge sen, men bättre sent än aldrig.
Finns människor jag kallar vänner för syns skull, men de har ingen inblick i mitt liv.
Jag är född på 80-talet, närmare än så säger jag inte.

Du verkar ha fel vänner.
vissa personer kan leva i den atmosfären att de bara pratar på och skrattar.
Ingen är intresserad av den andre.

Men du verkar inte vara sådan.
Du är en mjukis, som egentligen är starkare på sikt.
Du har fel vänner.
Och egentligen så tror jag att det kommer att ge dig bättre vänner.
Inget fel på dig.

Men sök nya kontakter.
Citera
2011-10-28, 00:29
Medlem
-Mymlan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Du verkar ha fel vänner.
vissa personer kan leva i den atmosfären att de bara pratar på och skrattar.
Ingen är intresserad av den andre.

Men du verkar inte vara sådan.
Du är en mjukis, som egentligen är starkare på sikt.
Du har fel vänner.
Och egentligen så tror jag att det kommer att ge dig bättre vänner.
Inget fel på dig.

Men sök nya kontakter.

Har fått nya vänner med jämna mellanrum, det slutar oftast med att jag vet allt om dem och de inget om mig. Jag orkar inte mer, jag vill bara dö, gärna så snart som möjligt.
Citera
2011-10-28, 01:04
Medlem
Tycker att du borde söka hjälp .

Inte så många friska personer som tar sitt liv.
Finns ju en risk att du gör det i onödan.

Men vist,i slutändan så är det ju upp till dig.
Citera
2011-10-28, 01:14
Medlem
Om du nu verkligen vill dö, så varför inte bara ta ditt liv? Du känner dig obetydlig, fast ändå behövd?
Jag ville inte heller leva när jag var mindre men jag ville inte heller dö.
Ibland kan jag få ångest som varar i dagar där jag har svårt för att äta, andas och kommunicera normalt med andra människor. ( )
Testa olika saker, rök på? Skaffa en hobby, kanske en hund? Men helt seriöst, om du känner att du måste leva endast för att tillfredsställa din familj så är det fan inte mycket till familj du har. Vet dem om din situation?
Lev för dina medmänniskor men dö för dig själv, vi är ju ensamma flock djur.

Antar att hälften av mitt inlägg var onödig trams, ursäkta för det isf! Klockan är mycket för hard-working studenter.

Mvh Mr.Osmaklig
Citera
2011-10-28, 01:28
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Har fått nya vänner med jämna mellanrum, det slutar oftast med att jag vet allt om dem och de inget om mig. Jag orkar inte mer, jag vill bara dö, gärna så snart som möjligt.

lägg av
du skall inte dö av detta skäl.
bara här på fb har du fått några att lyssna
det kommer fler vänner du gillar.
vågar du prata om dig själv överhuvudtaget?

problemet är nog att du är lite före andra.
vuxen i ung ålder.
mogen.

kanske skall du läsa psykologi?

finns du i stlm så kan du få en kram.
under överseende av min fru
Citera
2011-10-28, 01:28
Medlem
Det är klart att du "får" dö om du vill det.
Valet är helt och hållet ditt och ditt samvetes.
Det finns inga ord i världen som kan motivera dig till att känna annorlunda.
Att känna att det finns någon form av mening kan bara du.
Utifrån sett finns det absolut ingenting att leva för,
bara du själv kan ge saker och ting betydelse.
Jag kan inte hjälpa dig.
Men du kan välja att hjälpa dig själv.
Citera
2011-10-28, 03:37
Medlem
ylletrasas avatar
Citat:
Mitt liv har ingen egentlig mening, jag finns bara till för andra. Jag ser inge poäng i något jag gör, jag kan inget som världen inte klarar sig utan. Varje dag funderar jag på varför jag fortfarande lever och varje dag kommer jag på samma svar, jag vill inte göra andra besvikna.
Min familj bor långt borta men ställer ändå stora krav på mig. Någon egen familj har jag inte bildat och jag har ingen lust heller. Jag har både studerat och rest, men båda ger mig ångest. Jag längtar efter att få dö och slippa allt, jag vill inte ta ansvar. Jag jobbar på dagarna men de känns meningslöst precis som allt annat. Att gå hemma är ännu värre, på jobbet är det iallafall bråttom ibland.

Det känns som om ingen lärt känna mig, jag vet allt om andra men de vet inget om mig. Varje gång jag pratar om mig själv blir folk irriterade eller uttråkade. Det finns egentligen inget jag, det finns bara ett spöke som går omkring utan en egen identitet. Jag vill inte ha en, jag vill inte skaffa en. Mitt liv har gått ut på att göra vad andra säger och nu är det slut, jag vill göra som jag vill. Och jag vill dö.

Är det här okey? Får jag dö eller ska jag fortsätta spöka i 30 år till?
du har visst en mening!
du fick ditt liv för att du ska leva för DIG. inte för andra....
ditt liv är ditt. och då ska du leva ditt liv såsom du vill själv. inte leva ditt liv såsom andra förväntar sig av dig att du ska leva.
du har bara ett liv.
det livet skall du inte ägna dig åt andra personer. faktiskt inte!
varje person lever sitt liv. och en del struntar då blankt i andras liv.
vad jag försöker säga, är att dom personer du stött på, är energisugare på dig.
du har därmed tappat din identitet. antagligen är du en för snäll person med?
så från och med nu, struntar du HELT i andra människor. du behöver inte bry dig om dom alls. du behöver inte ens lyssna på dom.
från och med nu, skall du lyssna på DIG! det är DU nu. och det är DITT liv nu. inte någons annans. inte någons förväntningar på dig. inte ens heller vad du tror att man ska göra i livet. för så länge du letar, söker , och tror hur man skall leva, så länge kommer du att gå vilsen.
bli nu en egoist.
tänk på dig själv.
fundera inte ens på vad andra kan tycka, tänka, tro.
skit i andra.
du behöver verkligen inte lyssna på andra! om du inte vill/orkar lyssna på andra, och du upplever att du inte får gensvar, så GÅ. ja, precis! gå därifrån. för vet du? det FÅR man! man behöver inte ens förklara sig eller ha en ursäkt för sitt beteende att man gick.
jag har fått en fråga en gång: "vad har du gjort av ditt liv?".
den frågan omkullvälte hela mitt tankesätt. sedan förstod jag själv.
jag ska leva MITT liv. inte vad andra förväntar sig.
du får pm:a mig om du vill.
men ta inte ditt liv, pga av energitjuvar och egoister.
ingen tackar dig för det. och du har slösat bort DITT liv. pga av andra.
stå på dig nu! du fixar detta!!

där kan du ha förklaringen till att du upplever det som att ingen eg lyssnar på dig.
Citera
2011-10-28, 06:25
Medlem
Kewlspetspennas avatar
Jag känner igen mig i mycket av det du säger och du bör veta att du ligger närmare sanningen än de flesta andra.

Identiteten är en illusion. Vi är bara en konsekvens av livet. En konsekvens av dina föräldrars lust, om du så vill.

Ingen kräver någon jävla identitet. Det underlättar ifall du har en stark identitet, du kommer få fler blickar riktade mot dig, men sanningen ligger närmare inom dig än externt.

Jag råder dig starkt att kolla på videos från Eckhart Tolle (http://www.youtube.com/user/EckhartT...?blend=1&ob=4).

Här (http://www.mediafire.com/?m5meaxt1jye) kan du ladda ner hans vitala verk The Power Of Now. Det är en universell bok som alla människor kan dra nytta av.

Lycka till och var inte blyg för att skicka ett PM om du känner för det.
Citera
2011-10-29, 16:16
Medlem
-Mymlan-s avatar
Har funderat under helgen och ser ingen ljusning. Jag orkar inte bry mig om saker och jag har inget intresse för ett socialt liv. Jag ser ingenstans att gå, ingen väg har någon betydelse, de finns inget jag vill göra och inget som kan göra mig lycklig. Det finns inget jag ens.
Därför väljer jag nu att dö.
Citera
2011-10-29, 22:11
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Har funderat under helgen och ser ingen ljusning. Jag orkar inte bry mig om saker och jag har inget intresse för ett socialt liv. Jag ser ingenstans att gå, ingen väg har någon betydelse, de finns inget jag vill göra och inget som kan göra mig lycklig. Det finns inget jag ens.
Därför väljer jag nu att dö.

Men ta det lite lugnare nu. Vad är det för mening att starta en tråd om man inte vill lyssna till råd?

Har du provat några mediciner? Har du snackat med en psykolog/psykiatriker?

För du måste ju först utesluta att du har en sjukdom som går att behandla innan du gör ett oåterkalleligt misstag.
Citera
2011-10-31, 21:12
Medlem
-Mymlan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Men ta det lite lugnare nu. Vad är det för mening att starta en tråd om man inte vill lyssna till råd?

Har du provat några mediciner? Har du snackat med en psykolog/psykiatriker?

För du måste ju först utesluta att du har en sjukdom som går att behandla innan du gör ett oåterkalleligt misstag.

Jag läste alla råd, tänkte igenom noga och valde min väg. Den är snart slut och jag blir fri.

Nä, har inte provat mediciner och ingen har hittat något fel på mig.
Citera
2011-10-31, 21:38
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Jag läste alla råd, tänkte igenom noga och valde min väg. Den är snart slut och jag blir fri.

Nä, har inte provat mediciner och ingen har hittat något fel på mig.

Så har du fått en professionell bedömning? Om du nu är övertygad om att du inte lider av någon sjukdom, vad har du att förlora?

För mig framstår du som ett typexempel av en person drabbad av en svår och obehandlad depression.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in