Hjälp snälla! Första gången jag försöker mig på det här!
Jag har gett mig på mitt första datorbygge och har satt i alla grejorna. Jag är typ hundra på att alla sladdar sitter rätt, men det är en sak som jag måste ta itu med. På moderkortet finns två strömintag, det stora(24 pin) och ett mindre, med 2*2 (4) pinnar som ska i. Nu har jag däremot en Corsair 600 w nätdel och där finns ingen sladd som går in i det uttaget, däremot en sladd som ser ut att vara avsedd för 2*4 (8) pinn uttag.
Jag borde naturligtvis kollat upp detta bättre innan jag handlat, men nu undrar jag om jag kan ordna problemet med en adapter, jag har hittat 2 varianter på inet.
Jag är inte säker på att jag förstår frågan, men den sista kabeln bör lösa ditt problem, om jag har förstått det rätt.
Det är ett intag på mitt moderkort som jag inte har någon passande sladd till.
Jag letar nu efter den bästa lösningen på problemet med hjälp av adaptrar.
Vet inte riktigt vilket du syftar på, men det sitter ju en fläktkontakt nära processorn, den är avsedd för just processorfläkten. övriga kontakter kan du koppla in vanliga fläktar i =)
Vet inte riktigt vilket du syftar på, men det sitter ju en fläktkontakt nära processorn, den är avsedd för just processorfläkten. övriga kontakter kan du koppla in vanliga fläktar i =)
Jag tyckte även att det var konstigt att du inte skulle fått grejjer som går ihop, utan att du måste köpa till saker. Dock, rimligt att den går att dela på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!