2004-09-29, 00:10
Medlem
Spaders avatar
Satt o funderade över detta:

Om man fick valet, att låta en av de alla spel jag spelat, gå till filmproduktion (och bara en) som jag tror skulle gå hem, vilket spel skulle man ta då?

Av alla spel jag spelat, så skulle jag nog välja Half-Life. Där har man allt; specialeffekter, action, skitbra story etc etc.

Skulle gärna vilja se Edward Norton som Gordon Freeman :P Ett par brillor med feta, fyrkantiga svarta bågar så passar det perfekt.

Vad säger ni?

/Spader
Citera
2004-09-29, 00:19
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Satt o funderade över detta:

Om man fick valet, att låta en av de alla spel jag spelat, gå till filmproduktion (och bara en) som jag tror skulle gå hem, vilket spel skulle man ta då?

Av alla spel jag spelat, så skulle jag nog välja Half-Life. Där har man allt; specialeffekter, action, skitbra story etc etc.

Skulle gärna vilja se Edward Norton som Gordon Freeman :P Ett par brillor med feta, fyrkantiga svarta bågar så passar det perfekt.

Vad säger ni?
Skulle kunna tänka mig någon form av spin-off på Diablo II. Arbeta lite med storyn, plocka bort lite överdriven magi och vi har en rätt OK demonslaktarfantasyaction.
Citera
2004-09-29, 00:19
Medlem
-Metal-s avatar
Zelda. Och inte som dom töntiga serierna som gick på tv för en massa år sen utan en riktig-anime-mastodont rulle.

f.ö väntar jag fortfarande på FFVII Advent Children.
Citera
2004-09-29, 00:21
Bannlyst
"Silent Hill 2"
"Silent Hill 3"
"Silent Hill 4"
"Wasteland"
"Warhammer 40k - Dawn of War"
Citera
2004-09-29, 00:23
Medlem
202walkers avatar
Sly Stallone i "Full throttle"!
Citera
2004-09-29, 00:38
Bannlyst
Tetris
Citera
2004-09-29, 00:39
Medlem
Fallout!
Kanske Micheal Madsen i huvudrollen? Mel Gibson har ju annars vanan inne så att säga, men han är ju en snäll kille numera.
Citera
2004-09-29, 00:44
Medlem
Carcasss avatar
Rygar!

Metroid hade det nog fan kunnat bli en jävligt bra film av. Allt beror ju på vem som gör skiten. Filmer baserade på spel brukar tyvärr ha en tendens till att suga överjävligt mycket. Jag menar, Resident Evil, Tomb Raider, Dead or Alive, Super Mario Bros, Street Fighter, Mortal Kombat.. skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit och återigen SKIT!
Citera
2004-09-29, 00:50
Medlem
dIRe_s avatar
Monkey Island med Jim Carrey.

Duke Nuke'em med Bruce "Ash" Campbell.

Vampire the Masquerade med... en pumpad Tim Roth kanske?

Max Payne med 'Sly'

Carmageddon
Citera
2004-09-29, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Carmageddon
Carmageddon är ju inspirerat av en film från början så en ny film skulle nog kännas mest som en fortsättning på Deathrace 2000.
Citera
2004-09-29, 00:58
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Carmageddon är ju inspirerat av en film från början så en ny film skulle nog kännas mest som en fortsättning på Deathrace 2000.
Det var ju snack om Death Race 3000 för ett tag sen. Vad hände med den?
Citera
2004-09-29, 01:00
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Monkey Island med Jim Carrey.

Duke Nuke'em med Bruce "Ash" Campbell.
Aaahhh!!! Det två bästa förslagen hittills! Monkey Island har väl mer eller midre blivit film genom rip-offen Pirates of the Caribbean. Men en Duke Nuke'em med Ash vore en dröm! "Good, bad... I'm the guy with the gun"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in