2011-10-27, 18:19
Medlem
Dicepools avatar
Funderar lite på att införskaffa mig en "slit & släng" kamera.
Har kollat runt lite på blocket och tradera och hittat både D90 och D200 för mellan 3-5k och undrar nu vilken av dessa kameror man ska välja?

Min budget kan sträcka sig till 6k men då ska jag ha med Batterigrepp och minst 1 lins.

Har ni andra förslag på kameror fr Nikon (har en massa tbh till Nikon så andra tillv är inte av intresse)
Citera
2011-10-27, 18:52
Medlem
Celenos avatar
Jag hade en D200 som jag var väldigt nöjd med. Men i dag hade jag köpt en D90 i valet mellan dem. Nyare/bättre sensor och video. Såvida du inte tvunget måste ha det mer gedigna huset (min kamera var med om en hel del och överlevde).
Citera
2011-10-28, 13:03
Medlem
Rickenbacker69s avatar
D90 säger jag också. Det är nog den modernaste kamera du får för de pengarna (förra generationen, d v s helt okej även idag), D200 är betydligt äldre. Nästa steg uppåt är väl D7000, och den blir antagligen dyrare utan att ge någon märkbara förbättring i praktiken.
Citera
2011-10-28, 13:18
Medlem
proggbondens avatar
Jag köpte en beggad D200 för 1 år sen (4600:- inkl batterigrepp) och den är grymt gedigen och känns som en rejäl kamera i näven.
Till viss del gummiklädd så den tål rejäla omgångar ute i naturen.

Glöm inte att kolla hur många bilder den gått (även om det tydligen går att nollställa).

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in