2011-10-27, 16:13
Medlem
Jag har införskaffat en ny dator och skärm. Mitt grafikkort klarar av DVI samt bildskärmen gör det däremot kan inte GPU:n inte hantera VGA som jag fick med. Jag har kopplat alla kablar (PCI-E 6 pin kontakter) i mitt GPU samt DVI-kabeln sitter i både GPU och skärmen.

Allt rör på sig det vill säga: Grafikkortets-kylare, CPU-kylaren, HDD, LED i fronten, de tre Scythe fläktarna samt DVD. Det står "Checking Signal Cable Analog"

Allt är nytt även DVI-kablen. Värt att nämna att jag inte får någon respons på ljudet eller felmeddelande utan fläktarna arbetar och DVD som har en Win7 skiva i.

XFX Core 550W.
Fractal Define R3.
Samsung SA300.
XFX 6870.

Uppskattas om någon hjälp till med problemet!!!
Citera
2011-10-27, 16:40
Medlem
När det står "Checking Signal Cable Analog" så känns det som den är inställd på VGA. Det går inte att ändra skärmen till digital?

Detta brukar väl ske automatiskt men jag vet inte hur din skärm är inställd. Testa knapparna på skärmen.

Annars brukar sådana här fel vara glapp i dvi-kabeln eller powerkabeln. Rucka lite på dom.
Senast redigerad av Mickal 2011-10-27 kl. 16:42.
Citera
2011-10-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickal
När det står "Checking Signal Cable Analog" så känns det som den är inställd på VGA. Det går inte att ändra skärmen till digital?

Detta brukar väl ske automatiskt men jag vet inte hur din skärm är inställd. Testa knapparna på skärmen.

Annars brukar sådana här fel vara glapp i dvi-kabeln eller powerkabeln. Rucka lite på dom.

Tja Mickal!
Mitt GPU kallar inte av VGA men jag har försökt tidigare med inställningar, de enda inställningarna är:

PC-Mode eller AV (AV = TV) så jag kan inte ändra något annat viss. Samt att innan står det Digital samt Analog men fungerar fortfarande inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in