2011-10-27, 06:26
Medlem
SutOchFascinerads avatar
Tjena!

Jag har snusat i 10 + år, druckit coca-cola varje dag i 10 + år, osv.

Jag började märka för ett par år sedan att jag alltid får en grön beläggning på tungan.

Varje dag borstar jag tänderna 3 gånger eftersom jag anser att det är viktigt pga skiten man trycker i sig. Beläggningen försvinner då tillfälligt. Men är det vanligt att snus kan ge denna biverkning på tungan efter en sån pass lång tids brukande?

Må hända, att dessa beläggningar är en blandning av både det konstanta snusandet och cola drickandet. Men vad tror ni?

Är det någon annan här som också lider av denna gröna äckliga slemvävnad på tungan?

Tack för svar
Citera
2011-10-27, 07:00
Medlem
towbs avatar
Grön? Vad fan snusar du?!

Själv tar jag en kopp te och en snus, när snusen är slut blir det ofta en kopp te till och en ny snus osv. Blir väl mer brunt på min tunga, har man stoppat i sig annat kan det hända att det är mer åt det gula hållet. Aldrig grönt!

Du får ju ingen motsvarighet till "snusgrop" på tungan Från allt man stoppar i sig fastnar det förstås lite på tungan, tungans yta är säkert extra greppvänlig för små partiklar och jag skulle gissa på att det flockas bakterier där ganska snabbt som också bidrar till "sörjan".
Citera
2011-10-27, 07:08
Medlem
Qjs avatar
Dricker också mycket cola och snusar konstant tills jag går och lägger mig. Har inte fått någon "grön beläggning" på min tunga...låter skitkonstigt..
Citera
2011-10-27, 07:32
Medlem
CronoSs avatar
Snusare har mindre karies tack vare den rikliga salivproduktionen, grön tunga har jag aldrig fått. Snusar du lös eller portion?
Citera
2011-10-27, 16:20
Medlem
SutOchFascinerads avatar
Jag snusar gbg lös, kanske är vitaminbrist då!
Citera
2011-10-27, 22:01
Medlem
towbs avatar
Inbillar mig att det där uppstår när jag inte käkat ordentligt. Om man är ute och ränner en hel dag eller om man sitter uppe en hel natt utan att käka utan håller sig borta från nattmackan och tar något att dricka istället.

Men grön, så jävla äckligt, och roligt!
Citera
2011-10-28, 09:38
Medlem
SutOchFascinerads avatar
Ja det är nasty, men det är som det är. Får väl fortsätta borsta bort skiten då, men det uppstår inget grönt äckel sålänge jag avstår från snus och cola. weeeeeeeeird
Citera
2011-10-28, 15:22
Bannlyst
Du kanske har slem i käften
Citera
2011-10-28, 21:41
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SutOchFascinerad
Ja det är nasty, men det är som det är. Får väl fortsätta borsta bort skiten då, men det uppstår inget grönt äckel sålänge jag avstår från snus och cola. weeeeeeeeird
Är det kombinationen snus och cola? Verkar ju onödigt att avstå från båda, speciellt snuset...
Citera
2011-10-28, 21:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Nej... Om du inte snusar ett väldigt speciellt snus. Köp en tungskrapa så ordnar det nog sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in