2011-10-26, 23:14
Medlem
neuronss avatar
vilka anser ni vara de mer intelligenta tänkarna/filosoferna i modern tid?
jag nämner några jag tycker är riktigt smarta
Robert Anton Wilson (min favorit) troligen den smartaste människan som vandrat på denna jord
Richard Bandler (nlp grundare)
Edward De Bono (tankestrategier)
Michael Hall (nlp,psykologi)
Citera
2011-10-26, 23:50
Medlem
Getenns avatar
Citat:
In 2000, de Bono advised a U.K Foreign Office committee that the Arab-Israeli conflict might be due, in part, to low levels of zinc found in people who eat unleavened bread (e.g. pita flatbread), a known side-effect of which is aggression. He suggested shipping out jars of Marmite to compensate.

http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_De_Bono

Haha, jag undrar vad han fick för respons på denna plan.

Mitt bidrag: den här liraren Bateson verkar rätt klipsk, och därför har jag försökt sätta mig in i hans skriverier som jag hittills uppskattar om än inte förstår fullt ut. Han är väl för övrigt en av föregångarna till NLP-nissarna.

Edit: bjöd på ett eget bidrag.
Senast redigerad av Getenn 2011-10-26 kl. 23:54.
Citera
2011-10-27, 00:06
Medlem
Finans.killens avatar
NLP = Neuro-språkliga programmering ?
Citera
2011-10-27, 00:21
Medlem
neuronss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getenn
Haha, jag undrar vad han fick för respons på denna plan.

Mitt bidrag: den här liraren Bateson verkar rätt klipsk, och därför har jag försökt sätta mig in i hans skriverier som jag hittills uppskattar om än inte förstår fullt ut. Han är väl för övrigt en av föregångarna till NLP-nissarna.

Edit: bjöd på ett eget bidrag.

haha bono är grym!
och så även gregory bateson, glömde av honom. "higher levels modulate lower levels" richard bandler var granne med gregory bateson dom brukade dricka en del alkohol tillsammans ibland vet jag, bateson spårade ur rätt ofta, när han skulle gå hem till sig så gick han hem till sin förr förra fru för att han trodde dom fortfarande var tillsammans hehe
Citera
2011-10-27, 00:27
Medlem
neuronss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
NLP = Neuro-språkliga programmering ?

NLP = Neuro Linguistic programming
det är studien av den subjektiva upplevelsens struktur och hur man förändrar den med olika tekniker för att åstadkomma andra resultat

I NLP fokuseras det mer på strukturen av upplevelser istället för på innehåll därför att struktur ligger META/Över innehåll därför att om du förändrar strukturen så förändras innehållets kvalité och som bateson säger "higher levels modulate lower levels"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in