• 1
  • 2
2011-10-26, 21:24
Medlem
Elin094s avatar
Hej!

Ganska stort polis pådrag i nässjö, runt om kvantum. Någon som har hört eller sett något?
Jag såg på en sida att det var ett rånförsök.. Men vart, hur och vem?

Kom igen nu! Skriv allt ni hört/ sett!
Citera
2011-10-26, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elin094
Hej!

Ganska stort polis pådrag i nässjö, runt om kvantum. Någon som har hört eller sett något?
Jag såg på en sida att det var ett rånförsök.. Men vart, hur och vem?

Kom igen nu! Skriv allt ni hört/ sett!

Citat:
Nässjö: En man i 65-årsåldern är försvunnen.

Mannen har avvikit från ett äldreboende i centrala Nässjö under sena eftermiddagen. Flera patruller med bl.a. hund söker efter mannen tillsammans med personal. Polisen söker honom både centralt och längs landsvägarna.

http://www.wighsnews.se/index.php?op...heter&Itemid=4

Skulle inte kunna vara det?
Citera
2011-10-26, 22:53
Medlem
stortans avatar
Jag vet inte om detta har med dina iaktagelser att göra men..

2011-10-26
Misslyckad rånare slog till mot krog i Nässjö
Vid 19-tiden gjorde en ensam, delvis maskerad man ett försök att råna en restaurang vid Brogatan i Nässjö. Trots att han hotade personalen med ett tillhygge blev han lottlös och sprang därifrån. Mannen är 170 cm lång och iklädd svart luvjacka.

Källa höglandsnytt
Citera
2011-10-26, 22:57
Bannlyst
Citat:
2011-10-26 19:18, Rån väpnat, Nässjö

Ensam man rånar en restaurang på Brogatan.

Polisen är på plats.

Gärningsman har med hjälp av ett tillhygge försökt råna en restaurangen. Han har enl. uppgift inte lyckats med sitt uppsåt utan springande flytt platsen.

Polis spärrar av området och söker gärningsmannen som vid tillfället var maskerad. Krimjouren hör anställda och vittnen. Tekniker är kallade till platsen för att genomföra en brottsplatsundersökning.

Signalement: Man, 170 cm, mörk luvjacka.

Organisation
Polismyndigheten i Jönköpings län

http://www.polisen.se/sv/Aktuellt/Ha...vapnat-Nassjo/
Citera
2011-10-26, 22:58
Medlem
Elin094s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukisen
http://www.wighsnews.se/index.php?op...heter&Itemid=4

Skulle inte kunna vara det?

Kan vara det, eller detta:
Misslyckad rånare slog till mot krog i Nässjö
Vid 19-tiden gjorde en ensam, delvis maskerad man ett försök att råna en restaurang vid Brogatan i Nässjö. Trots att han hotade personalen med ett tillhygge blev han lottlös och sprang därifrån. Mannen är 170 cm lång och iklädd svart luvjacka.
Citera
2011-10-27, 09:48
Medlem
Ryktet säger att det är en "Nässjökille" av svensk härkomst född -89? Nån som kan/vill bekräfta?
Citera
2011-10-27, 12:41
Medlem
Elin094s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beathotel
Ryktet säger att det är en "Nässjökille" av svensk härkomst född -89? Nån som kan/vill bekräfta?

Okej! Jag har inte hört något men hoppas att någon annan gjort det!
Du har inte hört något mera?

Jag har fått för mig att det är Sunrise det handlar om. Ett Kina hak nära ÖB, Jysk samt rusta.

Min första tanke var att det var någon av Nässjös a-lagare men om det är en ungdom så lär ryktet spridas väldigt snabbt!
Citera
2011-10-28, 09:47
Medlem
Hört att det är samma kille som för några år sen försökte ta sig in på Brinell via taket - men istället ramla han ner och bröt båda armarna!!
Citera
2011-11-02, 11:37
Medlem
Elin094s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beathotel
Hört att det är samma kille som för några år sen försökte ta sig in på Brinell via taket - men istället ramla han ner och bröt båda armarna!!

haha!

Frågan är vem är det?
Citera
2011-11-18, 06:43
Medlem
L*nus M*llkv*st är den ni söker!!
Citera
2011-11-19, 21:27
Medlem
ilskpiggens avatar
Vet ej vem killen är men han stavar efternamnet med Q. Vidare kan jag informera er nyfikna om att han är systerson till den man som i våras/somras dömdes för en våldtäkt i stadsparken. Jaja, Nässjö är en jävla håla!!
Citera
2011-11-20, 13:45
Medlem
Vad kan man vänta av en kille som har en knarkare till farsa och alkolist till morsa?? Inte för att det hör hit men mannen blev frikänd...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in