2011-10-26, 20:49
Medlem
Hakizhackes avatar
Nu är det så att nästa Fredag 09:00 så ska jag operera ut 2 stycken visdomständer hos käkkirurgen.
Men det är också så att samma kväll är det en fest jag väldigt gärna vill gå på.

Så frågan lyder. Hur går det ihop med bedövningen och allt man nu får och sedan ca 10 timmar efteråt dricka alkohol?
Citera
2011-10-26, 20:52
Bannlyst
Felet är väl snarare att man inte bör kombinera Alvedon med alkohol. Jag antar att du är ordinerat Alvedon + Ipren eller något liknande 3 ggr om dagen? Hur det går ihop med tandläkarbedövningen vet jag inte. Men ang. det här med värktabletter efteråt så kanske du ändå inte får särskilt ont och ändå inte behöver ta några. Jag hade knappt någon kännbar värk efter att jag hade opererat ut mina.
Citera
2011-10-26, 20:56
Bannlyst
alkohol är ju blodförtunnande så det som händer är att det förlänger läkningen
Citera
2011-10-26, 21:00
Medlem
Jag har dragit ut 4 st tänder, de tog två i taget. Det var ett par år sedan men vad jag minns åt jag inga värktabletter och det gjorde inte speciellt ont heller. Det enda problemet var att det kunde börja blöda lite efteråt.

Jag ser inte heller någon fara med att du ska ha tagit tandläkarbedövning 10 timmar före heller.

Om du skulle få ont så kommer alkoholen att bedöva dig sen ändå.
Citera
2011-10-26, 21:05
Bannlyst
Det kommer blöda något djävluskt om du super till på kvällen!

Been there ....
Citera
2011-10-26, 21:24
Medlem
Kungensbordells avatar
Bedövningen kommer ha lagt sig, men ge fan i fyllekäk. När jag drog ut en visdomstand så söp jag och det gick bra men sen drog jag i mig en kebab och då började det forsa blod. Ingen aning om varför dock.
Citera
2011-10-26, 22:33
Medlem
När jag opererade ut tanden, precis som du hos en käkkirurg, fick jag en svullnad som såg ut som en pingisboll som stack ut från kinden och blödde en jävla massa. Dessutom gjorde det ruskigt ont! Frågan är hur pigg du kommer vara på att festa... Får hålla tummarna för att det går smidigt för dig!
Citera
2011-10-26, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av duggregn
När jag opererade ut tanden, precis som du hos en käkkirurg, fick jag en svullnad som såg ut som en pingisboll som stack ut från kinden och blödde en jävla massa. Dessutom gjorde det ruskigt ont! Frågan är hur pigg du kommer vara på att festa... Får hålla tummarna för att det går smidigt för dig!
Ja just det, jag blev också väldigt svullen (läs: jawbreaker). Speciellt efter andra operationen. Vägrade gå ut och visa mig för folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in