Vissa personer på FB har mycket högupplösta avatarer, andra har inte det.
Hur gör man för att få det?
Och nej, jag är inte en totalt noob, problemet är att när jag komprimerar en bild till max 19,5 KB (flashbacks maxgräns) så blir bilden alldeles kornig (som min avatar är nu).
Frågan är då hur andra kan ha mycket mer högupplösta bilder? Min är en mycket högupplöst bild från början, så det har inte med det att göra.
Har försökt i photoshop på olika sätt, men kommer inte på något. Har det med färgintensiteterna på bilden att göra? Vet att bilden blir mindre i gråskala, men vill ha den i färg.
Vissa bilder är direkt olämpliga att jpeg-komprimera – din avatarbild, exempelvis.
Generellt kommer .jpeg till bäst nytta på fotografier, medan bilder med rena ytor (illustrationer/logotyper etc) ofta passar utmärkt som .gif eller .png.
Vissa bilder är direkt olämpliga att jpeg-komprimera – din avatarbild, exempelvis.
Generellt kommer .jpeg till bäst nytta på fotografier, medan bilder med rena ytor (illustrationer/logotyper etc) ofta passar utmärkt som .gif eller .png.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!