• 1
  • 2
2011-10-26, 19:40
Medlem
varför får jag meddelande från han varje gång jag försöker skicka ett mail till en viss kontakt? Är min data hackad eller är det virus? drabbas den jag försöker skicka till?
Citera
2011-10-26, 19:44
Medlem
Minipaxs avatar
Förmodligen för att ditt mejl studsar, du skickar till fel adress.

Min ytterst ödmjuka gissning.
Citera
2011-10-26, 19:47
Medlem
Nej, vet att adressen jag skickar till stämmer eftersom jag fick ett mail av just den personen några min innan, sen skulle jag svara och då kom skitet från postmaster.. Ofta det finns en postmaster som håller koll på allting och meddelar en om saker?
Citera
2011-10-26, 19:51
Medlem
Du har fått nåt virus eller nåt.
Jag hade det innan. Byt lösenord så löser det sig.
Citera
2011-10-26, 19:53
Medlem
Kapten.Blaus avatar
Anledningen till att du får mailet är att det av någon anledning inte kunde leveraras till mottagaren.
Fel adress, problem med servrarna, mottagaren har svartlistat dig eller liknande.
Citera
2011-10-26, 19:56
Medlem
Mottagaren finns! och han har inte blockat mig, han skrev till mig för en annons jag lagt ut på blocket, försökte svara en sekund efter jag fått hans mail men det gick inte ;S

Då antar jag att postmaster är en snäll sak?
Som bara vill ens bästa?
Antar att det är helt lugnt att öppna dom bifogade filerna också då?
Citera
2011-10-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodjanboy
Du har fått nåt virus eller nåt.
Jag hade det innan. Byt lösenord så löser det sig.

Har redan bytt lösen och det funka inte :/
Citera
2011-10-26, 20:00
Medlem
Kapten.Blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeaxx
Mottagaren finns! och han har inte blockat mig, han skrev till mig för en annons jag lagt ut på blocket, försökte svara en sekund efter jag fått hans mail men det gick inte ;S

Som bara vill ens bästa?

Är de bifogade filerna textfiler som berättar varför mailet inte kom fram? Jag är inte helt 100% på att det är just den mailadressen dessa meddelanden ska komma ifrån, använder inte själv Hotmail. Vad står det i mailet från Postmaster?
Citera
2011-10-26, 20:01
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeaxx

Som bara vill ens bästa?
Filerna som bifogas brukar oftast vara mailet du försökt skicka. Men öppna det inte, just in case. Finns inget att vinna på det.
Citera
2011-10-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten.Blau
Är de bifogade filerna textfiler som berättar varför mailet inte kom fram? Jag är inte helt 100% på att det är just den mailadressen dessa meddelanden ska komma ifrån, använder inte själv Hotmail. Vad står det i mailet från Postmaster?

Det står:
Delivery Status Notification (Failure)‏

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.
Citera
2011-10-26, 20:07
Medlem
det står inte vad det är för filer, men där står att man ska öppna dom i zip
Citera
2011-10-26, 20:27
Medlem
Jag har också liknande mail som kommer hela tiden på en mailadress jag inte använder längre, det visade sig att någon använt den mailadressen till att skicka ut spam.
WoW relaterade mail, typ "get your winged guardian" osv osv, ni som spelar vet hur dessa mails ser ut.

Har även försökt rapportera ddetta till Hotmail men hittar ingen sådan funktion så jag skrev lite i feedback grejen men har inte fått någon respons.. Byta lösenord hjälper inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in