• 1
  • 2
2011-10-26, 15:31
Medlem
Draedons avatar
Klassiskt blufföretag som verkar rikta in sig på kvinnor med enskilda firmor. De ringer upp och påstår att folk har ingått avtal och en faktura på 24 000,- kommer att skickas ut. Men om man vill avsluta tjänsten* så kostar det bara 5000.

Jag har inte blivit utsatt själv, men en kollega till mig som driver ett litet företag på sin fritid har haft med dem att göra. Jag utsåg mig själv till hennes juridiska ombud och tog en diskussion med snorvalpen i andra änden av luren.

De påstår att de har en inspelning där man tackar ja till deras tjänst. Eftersom min kollega aldrig pratat med dem så var det ju inte mer att diskutera enligt mig. Då påstår dem att hon har gjort ett knapptryck på sin telefon, som i deras "juridiska underlag"[sic!] är bindande.

Jag kommer hjälpa min kollega att gå vidare med detta om det nu skulle bli något mer och jag vill varna alla här för detta företag.

Obs! Gå absolut inte med på någonting de säger och acceptera för guds skull inte deras faktura för "avslutad av tjänster" för då har de på band när du accepterar en faktura på 5000.

*Exakt vad det var för tjänst lyckades jag aldrig få ur den här killen som påstod sig heta "Dennis Andersson", men med tanke på hans brytning, pipiga röst och extremt otrevliga bemötande heter han säkert något annat mer exotiskt och är väldigt ung.

edit: Efter mycket tjat fick jag prata med deras sk. VD, "Viktor Törnberg" som fortsatte älta samma sak som "Dennis".

Org. nummer med mera finns här: http://www.allabolag.se/5568146178

edit 2: Glömde denna länk där det finns mer att läsa: http://www.missatsamtal.se/telefonnummer/0709584387/

edit 3: Här är "entreprenören" bakom företaget: http://www.upplysning.se/person/data...3-02b162c42295
Senast redigerad av Draedon 2011-10-26 kl. 15:37.
Citera
2011-10-26, 16:29
Medlem
SnorigaStures avatar
Hur vet du att dom riktar in sig just på kvinnor ?
Citera
2011-10-26, 16:35
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnorigaSture
Hur vet du att dom riktar in sig just på kvinnor ?

Det är säkert inte enbart kvinnor, det var bara en teori från min sida baserat på de tre fall jag och min kollega känner till. Alla är kvinnor med enskilda firmor som driver mindre företag.
Citera
2011-11-02, 11:58
Medlem
Karmans avatar
Mycket bra att du går ut med en varning! Vilka dödgrävare...Det jobbiga är ju att de kan ringa när som helst och säger man ett enda "ja", så bandar de det...
Citera
2011-11-23, 12:20
Medlem
Jösses.

De ringde upp mig nyss och jag blir helt upprörd. De påstår att jag har "muntligen" gått med på ett 24 månaders abonemang på deras hemsida "www.allaforetag.com" och vill nu stämma av fakturan som de skall skicka till mig.

Han presenterar sig knappt på en taskig viberledning och jag förnekar att jag överhuvutaget har pratat med dem. Känner inte till detta förtag men jag råder alla att inte gå med på något och fråga ut dem och var stenhårda. De skall inte få vår slantar för deras bluff/maffia metoder.

Varning för:

www.allaforetagen.com

Jag har inget intresse att svart måla någon, men att bluffa och kräva mig på pengar är så lågt.

Lycka till ni andra och fortsätt maila in era erfarenheter.

mvh d
Citera
2011-11-23, 12:24
Medlem
Hitta denna information oxå på en sida.

Citat

"Allaföretagen.com (European Business Group Center AB)
2011-11-10
Dela / GillaSkriv ut artikel
Betala inte !
Ring oss på Varningsinfo om ni behöver hjälp.

Med samma upplägg som dinlokaladel.se (Länsdelen Norden AB, 556847-9546) och hittaföretagen.com (Företagslansering Sverige AB, 556836-7394) ringer nu allaföretagen.com runt och försöker lura företagare att gå med på att säga upp ett abonnemang som aldrig existerat. Gå inte med på att någon form av uppsägning spelas in. Ni har garanterat inget avtal hos detta företag som måste sägas upp.

Aktuellt företag :
European Business Group Center AB (556814-6178)
Box 47
234 21 LOMMA 031-360 80 75 (uppgift om innehavare saknas)

Använder också namnet :
Swedish Merchant Solution AB
Gamlavägen 8
234 35 LOMMA
Citera
2011-11-23, 13:06
Medlem
Här finns mer läsning för dem som önskar. En målvakt för firman med lustigt namn försöker till och med bemöta en del av kritiken i kommentarerna.

http://www.internetsweden.se/varning...fattande-grav/

Jag blev uppringd av dem tidigare idag. Blev så jävla arg att jag bad dem fara åt helvete när jag förstod att det inte ens var en missuppfattning utan bara försök till bedrägeri. Jag har polisanmält dem också...jag var inte den första då en mycket hjälpsam polis sa att det är ett gissel som dock är svårt att komma åt.

Inte fel att bli kulturberikad och få dagen på jobbet förstörd...önskar dem alla evig olycka och en enkelbiljett tillbaka dit de kom ifrån. FY FAN SÄGER JAG BARA
Citera
2011-11-23, 13:54
Medlem
Tack.

Har låtit några journalister få ta del i debatten som skriver för sydsvenskan i Lomma. Hoppas ni som råkar ut för dessa skojare. Stå på er och ta inte skit.

mvh d
Citera
2011-11-29, 16:35
Medlem
Samma jävla idioter har ringt mig och dragit nån visa om att jag skall pröjsa drygt 23 papp för nån skit jag inte beställt. Jag lade på luren och planerar hämnd.
Citera
2011-11-30, 20:23
Medlem
Fick idag faktura från EBG, har polisanmält detta. Hon som tog emot anmälan sa att jag inte ens behöver bestrida fakturan, det kommer förmodligen komma en påminnelse och senare inkasso. Det jag är lite rädd för är att om detta kommer till kronofogden så kan det bli en prick trots att det kommer från ett bluffföretag.

Får oxå lust att släppa alla mina hämningar och helt enkelt gå bärsärk över dessa luspudlar med en lödkolv (går helt emot mina andliga övertygelser, men va fan jag är bara människa). Nån som är med?
Citera
2011-11-30, 21:23
Medlem
TeEsErs avatar
Adressen i Lomma går till en av killarnas pappa. Vet inte om killen (Kim?) i fråga bara är målvakt eller mer inblandad.

/T
Citera
2011-12-04, 07:57
Medlem
Idioterna har nu varit med på tv4:
http://www.tv4play.se/nyheter_och_de...ideoid=2107637
Ingen annan som har mer data på figurerna som ligger bakom?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in