Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-26, 11:42
Medlem
Jag var med om en cykelolycka pga dåligt vägunderlag och mörker.
Fick sy i ansiktet, framtanden gick av en bit och jag äter pencilin nu.
Jag har kontaktat mitt försäkringsbolag där jag enbart har hemförsäkring och ej olycksfallsförsäkring.
De påstår att jag inte kan få ersättning för personskada utan enbart ersättning för cykeln, s.k. sakskada. Cykeln mår bra. Vägen där jag cyklade var gropig och det fanns inga lyktstolpar, därmed var det kolsvart (min ficklampa på mobilen fick lysa upp vägen pga att cykelbelysningen låg hos en kompis).

Jag har också gjort en sjukanmälan hos försäkringskassan. Jag är student och lever inte på CSN. Varifrån kan jag få ersättning för det jag har råkat ut för? Jag har försökt nå konsumentvägledaren men denne är inte i tjänst idag.
Citera
2011-10-26, 12:03
Medlem
Moffins avatar
Jag tyckte du sade att du redan kontaktat ditt försäkringsbolag och de sa att du inte kunde få någon ersättning utöver det för cykeln?
Citera
2011-10-26, 12:33
Medlem
Conceptions avatar
Kontakta det försäkringsbolaget där du har olycksfallsförsäkringen då?

Bara för du slår dig betyder det inte alltid att du får försäkringspengar. Göra puckade saker som att cykla i totalt mörker kvalificerar säkerligen under det.
Citera
2011-10-26, 13:11
Medlem
RedStorms avatar
Du borde väl ändå ha en olycksfallsförsäkring via din högskola/universitet? kolla upp det!
Citera
2011-10-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag tyckte du sade att du redan kontaktat ditt försäkringsbolag och de sa att du inte kunde få någon ersättning utöver det för cykeln?

Som jag skrev så kanske det finns möjlighet att få ersättning från t.ex. Försäkringskassan för sjukdom, från universitetets försäkring för studenter eller dylikt. Läs om, läs rätt.
Citera
2011-10-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Kontakta det försäkringsbolaget där du har olycksfallsförsäkringen då?