Goddagens.
Jag är lite fundersam..
Fick en ordningsbot (pissebot) för ca. 3 veckor sedan.
Tänkte nu betala in den, märker då att min kopia/inbetalningskort är borta..
Har ett vagt alkoliserat minne av att länsman på plats nämnde att jag skulle få en faktura/inbetalningskort skickat till min folkbokförda adress också, men något sådant har inte dykt upp.
Så jag kontaktar Polisen i Göteborg City och ber dem assistera mig. De kan inte hitta något registrerat varken på mitt namn eller personnummer. Nu undrar jag då - borde jag sluta tjata? Man tycker ju att även utan ärende numret så borde de hitta något registrerat på mitt personnr, men nada. Jag blev ombedd att kontakta nissen som har hand om ordningsböter, men det verkade tveksamt att han skulle kunna assistera mig ytterligare utan ärendenumret.
Om det väl ändå finns kvar, registrerat någonstans m.m - borde jag inte då få en påminelse eller liknande innan de drar ärendet vidare till kronofogden, som boten så fint påpekade sker om betalning inom en månad uteblir. - Eller, eftersom det inte finns att hitta i Göterborgs Citys register -kan det vara så trevligt att länsman på plats inte gjorde mer än att på plats skriva ut boten, och därav blir det inga följder vid utebliven betalning och jag fick precis en gratis offentlig urinering?
Vad tror ni, borde jag bara låta detta vila och hoppas på att jag sparade 800:- ?