2011-10-26, 01:14
Medlem
Jag har haft detta problem i lite över ett år. Grafik från bakomliggande program syns i det program jag har uppe för tillfället. När jag skriver det här inlägget och lyssnar på musik så ser jag t.ex. delar från progress-baren från Windows Media Player i webbläsaren.

Har ingen aning om vad felet kan vara. Jag körde med windows xp innan jag bytte till windows 7 för två veckor sedan och formaterade. Det är ännu värre i Windows 7 än vad det var i Windows XP. När jag switchade till Windows 7 installerade jag även nya drivrutiner till grafikkortet så det är inte där problemet ligger. Har även testat google och jag har hittat folk med samma problem men ingen lösning.
Citera
2011-10-26, 01:16
Medlem
VVatsons avatar
Jag fick samma problem när jag bytte operativsystem till Linux mint för ett par månader sedan.
Mycket irriterande!
Citera
2011-10-26, 01:50
Medlem
MeanMEs avatar
Dum fråga kanske men du har inte transparanta ramar ?
Är det de du menar ?
Citera
2011-10-26, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Dum fråga kanske men du har inte transparanta ramar ?
Är det de du menar ?

Det är det tyvärr inte :/
Citera
2011-10-26, 03:52
Medlem
Använder du möjligtvis firefox eller steam?

Fick det problemet när jag uppdaterade firefox till version 4 eller 5 tror jag. installerade sen windows 7 och nu får jag problemet enbart när jag har steam och firefox uppe samtidigt.
Citera
2011-10-26, 10:39
Medlem
frdns avatar
Jag har för mig att det har med Acitve X (eller liknande) att göra, när man spelar upp en film i bland annat VLC har jag märkt problemet iallafall!
Citera
2011-10-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Använder du möjligtvis firefox eller steam?

Fick det problemet när jag uppdaterade firefox till version 4 eller 5 tror jag. installerade sen windows 7 och nu får jag problemet enbart när jag har steam och firefox uppe samtidigt.

Använder inte firefox och steam är avstängt när den händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in