2011-10-25, 23:47
Medlem
Constantinmontanas avatar
På Hammarö utanför Karlstad härjar en misstänkt pedofil!

Var uppmärksam ni som bor på hammrö eller i Skoghall.
Räddningstjänsten har fått signaler om att en man i en röd volvo av äldre modell har försökt att ta kontakt med yngre barn. Ta registreringsnummer och kontakta polisen om eventuella iakttagelser.

Igår måndag 24 oktober cirka klockan 15:30 stannade en bil med en äldre man på Hagavägen på Hammarö och försöker locka med sig en 4-årig flicka i bilen. Han...... för flera försök innan flickan springer in till sin mamma och polis tillkallas.

Mannen ska enligt uppgift vara äldre, se sliten ut och ha lite längre grått hår. Han kör en röd volvo kombi av äldre modell 245 eller 745. Bilen är röd och låter mycket, eventuellt kan det vara hål på avgasröret.

Du kan hjälpa till genom att ha lite extra uppsikt. Försök att ta registreringsnummer och förse polisen med uppgifter om eventuella iakttagelser. Då ringer du 114 14
Citera
2011-10-26, 00:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Krim => BoB //Mod
Citera
2011-10-26, 06:25
Medlem
Nomis2000s avatar
Jag ska definitivt hålla ögonen öppna. Rör mig en hel del i krokarna så är han ute är chanserna goda att jag ser honom.
Citera
2011-10-26, 22:01
Medlem
Intressant att polisen inte känner till denna händelse.
Citera
2011-10-27, 08:44
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Intressant att polisen inte känner till denna händelse.

Mjo, det börjar mer och mer att likna en skröna. Jag har hört väldigt varierande uppgifter om händelseförlopp, bilmodell och vart det skulle ha hänt.
Citera
2011-10-27, 11:33
Medlem
Nomis2000s avatar
www.nwt.se/hammaro/article993404.ece
Citera
2011-10-27, 13:08
Medlem
Det är tur att föräldrarna lär barn att man inte ska följa med främlingar. Det är nog en av dom viktigaste reglerna.
Citera
2014-03-23, 08:18
Medlem
Fyller väl på så här i efterskott
Misstänker att en person sittandes i Piratpartiet I Karlstad är skyldig till händelsen.
M****s B***lund boendes på kronoparken lever upp till kriterierna och har synts runt skolor och dagis på sin fritid, Det är allmänt känt att han bjuder in barn till film tittande och bjuder på dricka eller erbjuder olika enkla arbeten mot betalning.
Flera Barn på Banjogatan där han bor, ska ha känt sig utsatta.
Flera familjer har fått flytta p.g.a Hans närmanden, polisen har inte brytt sig trots flertalet anmälningar.
Det värsta är väl att han jobbar med taxi verksamhet och på sätt kan röra sig obemärkt bland barn och unga, vem vet hur många han antastar i sin buss.
Så där kan ni hålla ett öga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in