2011-10-25, 18:39
Medlem
Pallevantes avatar
Jag fick hem en ny hårddisk idag och har stött på ett konstigt problem.

Jag har installerat både 64bits homepremium och 86bits ultimate men det står ändå att min dator har ett 32bitsoperativsystem när installationen är klar. Upptäckte det när jag skulle dra ner nya graffedrivers och jag bara erbjöds dom för 32.

Det enda som är nytt är hårddisken, resten av delarna i datorn har använts tillsammans med en annan hårddisk där homepremium 86 var installerat.

Någon som har lösning på mitt problem?
Citera
2011-10-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Jag fick hem en ny hårddisk idag och har stött på ett konstigt problem.

Jag har installerat både 64bits homepremium och 86bits ultimate men det står ändå att min dator har ett 32bitsoperativsystem när installationen är klar. Upptäckte det när jag skulle dra ner nya graffedrivers och jag bara erbjöds dom för 32.

Det enda som är nytt är hårddisken, resten av delarna i datorn har använts tillsammans med en annan hårddisk där homepremium 86 var installerat.

Någon som har lösning på mitt problem?

du har inte missuppfattat? x86 är 32bitars och x64 är 64 bitars

mvh
t
Citera
2011-10-25, 19:24
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
du har inte missuppfattat? x86 är 32bitars och x64 är 64 bitars

mvh
t
Nej det misstaget gjorde jag en annan gång så jag installerade x64 den här gången, sen 86 och sen 64 igen. Självklart med formatering mellan gångerna.
Senast redigerad av Pallevante 2011-10-25 kl. 19:29.
Citera
2011-10-25, 21:03
Medlem
Pallevantes avatar
Drog ner en annan version, brände och installerade. Nu verkar det fungera som det ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in