2011-10-25, 16:42
Medlem
Tjenare. Nu är det så att på min förra skola så fick man ersättning om man skaffade ett träningskort och tränade 2 gånger i vecken under hela skolåret.

Skolan betalade då gymkortet för hela året även fast man gick ur skolan. Så i oktober när jag gick i trean så skaffade jag mitt kort, fick ersättningen i juni. Alltså den månaden jag tog examen. Nu den 25e oktober så fick jag ytterligare en insättning som var märkt med - "gymnamn"stipendie. dvs samma märkning som var på insättningen i juni.

Den insättningen i juni var på 3500kr, och denna jag fick nyss var på 3100kr. Har ingen aning om varför de förde in det om det var av misstag eller någon annan anledning.

Jag tänkte så här, dom har massor med utgifter, hur stor chans är det att dom märker att dom gjort fel?

Det värsta som kan hända ifall dom kommer på är väl att jag blir återbetalningsskyldig? Och även om jag handlar upp dom här 3100 kronorna så har jag råd att betala tillbaka.

Vad tror ni?
Citera
2011-10-25, 16:46
Medlem
jag skulle vara glad och hoppas på att dom inte märker någonting! skulle defenetivt inte kontakta dom och berätta
Citera
2011-10-25, 16:46
Medlem
jag skulle vara glad och hoppas på att dom inte märker någonting! skulle defenetivt inte kontakta dom och berätta
Citera
2011-10-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r-obiin

Nej lite så tänker jag med, skolan är skitrik så det är de inge snack om. Och om dom frågar varför jag inte kontaktat dom så visste jag ju inte om att det har förts över (kollar aldrig kontoutdraget).
Citera
2011-10-25, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutout
Nej lite så tänker jag med, skolan är skitrik så det är de inge snack om. Och om dom frågar varför jag inte kontaktat dom så visste jag ju inte om att det har förts över (kollar aldrig kontoutdraget).

Exakt! det är bara köra på den stilen då!
Citera
2011-10-25, 17:20
Medlem
thatis7tisshows avatar
Använd pengarna, är ju ingen summa som skulle sätta skolan i konkurs direkt.
Citera
2011-10-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Använd pengarna, är ju ingen summa som skulle sätta skolan i konkurs direkt.

Nej precis, och av alla utgifter som blir så tror jag inte att just denna överföring uppmärksammas. Det är i så fall om någon annan elev på skolan kommer och säger att den inte fått några pengar för något, så att dom kollar upp vad som blev fel.

Tänk om det fortsätter såhär kontinuerligt med överföringar
Citera
2011-10-25, 17:57
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutout
Nej precis, och av alla utgifter som blir så tror jag inte att just denna överföring uppmärksammas. Det är i så fall om någon annan elev på skolan kommer och säger att den inte fått några pengar för något, så att dom kollar upp vad som blev fel.

Tänk om det fortsätter såhär kontinuerligt med överföringar

Ta det dock lite lugnt. En överklagan klarar du nog men kommer vi upp i större summor kan det bli trassligt. Var glad över de 3000 du fick och gå vidare
Citera
2011-10-25, 17:58
Medlem
Japp, vi får se helt enkelt Är bra på att spara så om det blir något problem så får dom tillbaka dom helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in