• 2
  • 3
2005-02-01, 03:22
Bannlyst
pfeferoni (hur fan stavs det egentligen)
en 8-10 stycken plus en kebabrulle får min bakre region att börja låta inom en kvart, har jag dessutom druckit bira kvällen innan så blir det inte speciellt luktfritt heller..
Citera
2005-02-01, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Cave
Nix, det kan jag inte intyga.

Konstigt, det tycker de flesta som jag känner, inklusive mig själv. Alla är vi olika!
Citera
2005-02-01, 08:09
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
hur gasig man blir av ärter och bönor beror mycket på hur man tillagar dem. Vill man som jag undvika gaser så är tricket att använda färskt vatten till kokningen och dessutom byta ut kokvattnet minst en gång under kokningen. Vill man istället spela tarmtuba riktigt mycket gör man lämpligen så att man kokar ärtorna/bönorna i blötläggningsvattnet.

Om du dessutom förgroddar dem lite tar det bort ytterligare fiseffekt.

Det någon nämnde om tuggummi, beror väl på att man sväljer luft när man tuggar?
Citera
2005-02-01, 10:21
Medlem
mkggas avatar
De flesta redan nämnda ingredienser brukar sätta fart på gasverket, men om du strävar efter att maximera doftupplevelsen, så är det tvivelsutan maträtter med gul lök som gäller, gärna även med tillsats av vitlök. Det är några timmars leveranstid på det hela, men den som väntar på nå't gott... :thumbsdow
Citera
2005-02-01, 12:58
Medlem
dazombys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det någon nämnde om tuggummi, beror väl på att man sväljer luft när man tuggar?

De flesta tuggummisorter innehåller sorbitol, vilket
"Kan ha laxerande effekt vid hög konsumtion".
Citerat fritt ur minnet från någon tuggummiförpackning.

/dz
Citera
2005-02-01, 21:46
Medlem
Jordärtskockor, gärna lite dåligt kokade! De innehåller mycket lignin (kostfiber) som brukar ge upphov till rejäl gasutveckling av tarmbakterierna, med resultatet att det mullrar rejält i magen. Har man otur får man även magknip...
Citera
2005-02-01, 22:11
Medlem
Assholes avatar
Popcorn!
Djävlar vad jag fiser. Nåja, flickvännen tycker att det värmer så mysigt under täcket när jag fiser i sömnen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in