2011-10-25, 09:52
Medlem
Ja ni har väl alla läst Petzälls tweets idag, de bara sprutar fram. Finns väldigt kontroversiella påstående som kan leda till en jätteskandal.

http://twitter.com/#!/williampetzall

UlfBjereld Ulf Bjereld
Talar William Petzäll sanning om SD:s tillgång till journalisters mejl så har vi en gigantisk skandal och sannolikt brottslig gärning #svpol
11 minutes ago
Citera
2011-10-25, 09:57
Medlem
Linus Bylund tvekar inför uppgifterna: LinusBylund Linus Bylund
@ @andreasericsson Naturligtvis inte. Jag är 99,9% säker på att Willes konto blivit hackat.
6 minutes ago
Citera
2011-10-25, 09:57
Medlem
intensifiers avatar
Ja, frågan är om hashsummorna är autentiska eller om han bara råtrollar just nu.

Nån kryptoskicklig som lyckats ladda dom i john the ripper? Är det md5? Hur ska de formateras för att man ska kunna pröva bruteforce?
Citera
2011-10-25, 09:58
Medlem
nutkjells avatar
OT: Jag älskar att det känns som att vi i princip lever i en William Gibson roman nu för tiden!

on topic:
Hoppas det är autentiska hasher och att hela grejen är sann. Det vore också lustigt om det hela vore ljud höhö
Citera
2011-10-25, 10:03
Medlem
MoLoKs avatar
Ser inget märkligt...

edit: nu kom det
Senast redigerad av MoLoK 2011-10-25 kl. 10:07.
Citera
2011-10-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intensifier
Ja, frågan är om hashsummorna är autentiska eller om han bara råtrollar just nu.

Nån kryptoskicklig som lyckats ladda dom i john the ripper? Är det md5? Hur ska de formateras för att man ska kunna pröva bruteforce?

Trollar Petzäll så gör han det bra .
Citera
2011-10-25, 10:04
Medlem
nutkjells avatar
"williampetzall William Petzäll
Man påstår en mängd fula saker om mig inom partiet, men själva har dom värre saker för sig än vad jag har med mitt missbruk.."

Börjar tro mer och mer att det är kapat. Har han någonsin pratat om "mitt missbruk" på det där viset förut? Roligt hursomhelst.
Citera
2011-10-25, 10:05
Medlem
intensifiers avatar
För att lägga till något om hashsummornas eventuella autencitet. Det räcker med att googla många av dem så får man lösenordet i klartext.

Frågan är om Aftonbladet och Expressen tillåter så enkla lösenord... de har ju i så fall en skandalartat dålig IT-säkerhet.
Citera
2011-10-25, 10:05
Medlem
sanningoss avatar
Hur går det för er med kryptokunskaper, kommer ni någon vart med hasharna?

Om detta är sant, var lägger vi denna i skandalskalan?
Citera
2011-10-25, 10:07
Medlem
intensifiers avatar
De lösenord som går att hitta enkelt är nästan uteslutande små bokstäver, korta och ordlistemässiga. Tveksam till att de kan vara så enkla, så att detta skulle vara trollning är nog väldigt sannolikt.
Citera
2011-10-25, 10:08
Medlem
SkitAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningos
Hur går det för er med kryptokunskaper, kommer ni någon vart med hasharna?

Om detta är sant, var lägger vi denna i skandalskalan?
Det är ju helt jävla sjukt om det är sant.

Om SD har brutit mot grundlagen och försökt ta reda på identiteten på uppgiftslämnare så är det jävligt illa

Juholtskandalen+Tobleroneaffären gånger 1000
Senast redigerad av SkitAnonym 2011-10-25 kl. 10:11.
Citera
2011-10-25, 10:10
Medlem
Analysers avatar
Watergate klass på det här. Juholtgate och Bildtgate kan ju slänga sig i väggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in