• 1
  • 2
2011-10-25, 08:34
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13832920.ab

Grälade med sin flickvän på stranden, tog av sig tröjan och hoppade i vattnet.

Han hade dock pass och kreditkort i fickan, tror ni det att han kan ha gjort en skenmanöver för att bli "saknad" av sin flickvän?

Någon som bär på info om vad vilka det är eller annan info?
Citera
2011-10-25, 09:06
Medlem
HappyFish11s avatar
Hade vart jävligt underligt om han medvetet simmade ut för att drunkna efter ett bråk med flickvännen. Kan tänka mig att en undervattenström tog tag i honom eller att något farligt djur tog ett bett av honom. Dock vet jag inte vad det finns för djur i Sri Lankas vatten. . Får väl se vart han dyker upp.
Citera
2011-10-25, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyFish11
Hade vart jävligt underligt om han medvetet simmade ut för att drunkna efter ett bråk med flickvännen. Kan tänka mig att en undervattenström tog tag i honom eller att något farligt djur tog ett bett av honom. Dock vet jag inte vad det finns för djur i Sri Lankas vatten. . Får väl se vart han dyker upp.

Men med tanke på att han hade pass och kreditkort i fickorna när han gick ut i havet. Känns ju onödigt att ha kvar det i fickorna men att ta av sig T-shirten innan han går ut för att drunkna....

Vittnena till händelsen verkar ju inte direkt ha sett mer än att han gick ut i havet och sedan att hans T-shirt låg kvar på stranden. Det kan ju ha hänt väldigt mycket i mellan dem händelseförloppen som vittnats.
Mannen kan ju mycket möjligt ha lämnat stranden och låtit tröjan ligga kvar..
Citera
2011-10-25, 12:03
Medlem
Låter som ett planerat försvinnande med tanke på passet och kreditkortet. Skulle vara intressant att veta vad det är för en filur. Inte fan har man både pass och kreditkort på sig när man badar, va?
Citera
2011-10-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Låter som ett planerat försvinnande med tanke på passet och kreditkortet. Skulle vara intressant att veta vad det är för en filur. Inte fan har man både pass och kreditkort på sig när man badar, va?

Menar att det är skumt att han ska ha lämnat telefonen på stranden men tagit med sig bankkort och passet ut i vattnet?

Kanske var en mindre intelligent man som såg ung ut och trodde att dem hade en Pool-bar som han skulle behöva visa legitimation för att köpa öl..

Nejdå, skämtåsido. Någon som har personuppgifter?
Citera
2011-10-25, 15:06
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13832920.ab

Han har hittats död nu :-((
Citera
2011-10-25, 15:56
Medlem
tn-scorpions avatar
Jag gissar på självmord.

--

Strax före lunch i dag, svensk tid, uppgav lankesiska polisen för Aftonbladet att svenskens kropp hittats i havet.

– Det var polisen som hittade kroppen, den låg i vattnet, nära en strand.

– Hans flickvän identifierade kroppen, säger en polis i utredningen.

Kroppen har förts till ett sjukhus.
Citera
2011-10-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tn-scorpion
Jag gissar på självmord.

--

Strax före lunch i dag, svensk tid, uppgav lankesiska polisen för Aftonbladet att svenskens kropp hittats i havet.

– Det var polisen som hittade kroppen, den låg i vattnet, nära en strand.

– Hans flickvän identifierade kroppen, säger en polis i utredningen.

Kroppen har förts till ett sjukhus.

Jo, inte så svårt att gissa fram nu då kanske..
Citera
2011-10-25, 17:54
Medlem
DanteAlighieris avatar
Måste varit påverkad eller så ville han inte leva längre. Spontant och oväntat självmord i så fall.

Blev helt paff när jag hörde detta på radion.
Citera
2011-10-25, 18:36
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Usch, stackars flickvän! Inte bara det att han hittats död, dessutom bråkade dom precis innan...
Citera
2011-10-25, 18:51
Medlem
Fadde Darwichs avatar
Droger inblandat? Svartsjuka? Någon som känner paret? Finns ju mycket tetigt folk i södra Indien och Sri Lanka som backpackar sig vidare till andra flummiga länder i asien...
Citera
2011-10-25, 23:06
Medlem
SoTireds avatar
Det är mycket möjligt att det handlar om droger. Det kan till och med handla om att hon dränkt gubben och gett fiskaren 200 spänn för att lämna ett falskt vittnesmål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in