2011-10-24, 21:02
Medlem
kamicazes avatar
Ska ut och flyga med Ryanair och vill slippa undan kortavgiften. Om jag har förstått det rätt så är det detta kort som är det bästa alternativet?

Så som jag har läst det så har de bara dessa avgifter:
En årlig avgift på 10 EUR.
Ett växelkurs påslag på 1,99%.
Och en automatutagningsavgift på 1,8 EUR.

Stämmer detta? Jag kan allså handla för det gratis, men kan jag även föra över pengarna från kortet till någon av mina bankkonton?
Citera
2011-11-03, 04:42
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamicaze
Ska ut och flyga med Ryanair och vill slippa undan kortavgiften.
(1.) Om jag har förstått det rätt så är det detta kort som är det bästa alternativet?

Så som jag har läst det så har de bara dessa avgifter:
En årlig avgift på 10 EUR.
Ett växelkurs påslag på 1,99%.
Och en automatutagningsavgift på 1,8 EUR.

(2.) Stämmer detta?
(3.) Jag kan alltså handla för det gratis, men (4.) kan jag även föra över pengarna från kortet till någon av mina bankkonton?
1. MB's kort är bra för att man kan ha låga avgifter. Om det är det bästa eller inte kan ingen svara på. Men bra är det.
2. Jo, om det står så på deras hemsida så stämmer det nog.
3. Handla gratis? Öh, nja pengar dras ju från dina förbetalda pengar + du betalar ett påslag på 1,99% Jag vill inte kalla det gratis.
4. Ja, du bör verifiera ditt MB-konto med ett bankkonto för att kunna öka din transaktionsbegränsning på MB. Avgiften för att "casha ut" är ca 16 kr, om jag minns rätt. Går som internationell betalning och tar i normala fall <24 timmar.

Observera att du alltså måste ladda ditt MB-konto med pengar, ingen kredit! Ingen ränta på dina pengar heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in