Citat:
Ursprungligen postat av Improvable
Hallå!
Jag har tillgång till en egen bärbar dator via skolan, dock är min inloggning väldigt begränsad (kräver administratörsbehörighet för att kunna ändra/installera eller ta bort något. Har därför lyckats ta bort administratörslösenordet (hehe) så att jag kommer åt admninistratörkontot på skolan.
Till problemet: När jag är hemma och vill installera/ändra något så kan jag inte det för att jag inte kommer åt admninistratörkontot, datorn säger nämligen att det för närvarande inte finns några inloggningsservrar som kan hantera din begäran.
Min fråga: Hur gör jag / Kan jag göra administratörskontot lokalt, dvs så att jag kommer åt det även hemma.
//Imp
Du menar att du har lyckats ändra lösenordet på ett domänadmin-konto? Det tror jag inte på.
Skulle du ha lyckats med det utan att veta hur du loggar in lokalt på en dator??? Tveksamt.
I vilket fall som helst: Nolla det lokala admin-kontot, tex med Hiren boot-cd.
Logga in lokalt:
datornamn\Administratör
Edit: Och förresten, om du nu har domänadmin-konto, varför skapar du då inte ett lokalt admin-konto på datorn när du väl är inloggad?
Jag tror det beror på att du inte har en aning om vad du sysslar med, men men, konstigare saker har jag ju läst.