Piké under kavaj ser evigt taffligt å oproffsigt ut och bör undvikas i alla lägen.. Jag går hellre med bar överkropp än piké+kavaj. Välj något annat till julafton.
Skall du jazza till det lite grann med kavajen så kör en snygg tröja (inte en turtleneck) eller t-shirt under. Piketröja under kavaj är bara så fel. Det signalerar: Jag är inte bekväm med skjorta och jag har inte tillräcklig koll för att hitta ett plagg utan krage som passar...
Nej nej, inte piké under kavaj.
Mycket hellre en hederlig skjorta.
Eller om du inte vill ha skjortor av någon anledning så kör på en v-ringad tröja eller t-shirt.
Skall du jazza till det lite grann med kavajen så kör en snygg tröja (inte en turtleneck) eller t-shirt under. Piketröja under kavaj är bara så fel. Det signalerar: Jag är inte bekväm med skjorta och jag har inte tillräcklig koll för att hitta ett plagg utan krage som passar...
Nog kan det funka med en tunn polotröja till kavaj också? Lite Andy Warhol kanske, men det gör väl inget.
Kanske ska komma med ett förslag själv låter det som?
Ja det har du rätt i.
Jag tycker egentligen att skjorta är det enda rätta under en kavaj. T-shirt kan gå men då ska den vara grymt snygg. Helst v-ringad...ja, rundhalsade går faktiskt bort helt.
På julafton tycker jag lätt att skjortan är bokad!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!