• 1
  • 2
2004-12-20, 18:31
Medlem
gakushis avatar
Tjo..
Vad heter Cocillana Etyfin i andra länder än Sverige? Vilka märken är det som gäller?
Citera
2004-12-21, 00:38
Medlem
Evil_Santas avatar
Fan e inte det där hostmedicin? Har för mig att min hostmedicin eller pencillin hette nått med coxillia , var mig en schysst doktor om det där är någon opiat man kan bli "hög" på. Jag vet det märks att jag inte här hemma här på drogforumen :P
Citera
2004-12-21, 01:41
Medlem
gakushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Fan e inte det där hostmedicin? Har för mig att min hostmedicin eller pencillin hette nått med coxillia , var mig en schysst doktor om det där är någon opiat man kan bli "hög" på. Jag vet det märks att jag inte här hemma här på drogforumen :P

Ja, det är hostmedicin... en mycket bra sådan enligt mitt tycke
Citera
2004-12-21, 10:27
Medlem
Ratzoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakushi
Ja, det är hostmedicin... en mycket bra sådan enligt mitt tycke
------------------------------
Googla runt lite - den aktiva substansen heter ethylmorphine hydrochlorid på engelska.
Citera
2004-12-21, 11:58
Bannlyst
Det finns några kapslar i Spanien som innehåller etylmorfin...kommer inte ihåg vad de heter dock...
Citera
2004-12-21, 17:18
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Det finns några kapslar i Spanien som innehåller etylmorfin...kommer inte ihåg vad de heter dock...

Låter najjs...
Citera
2004-12-21, 17:22
Medlem
Dr. Löhks avatar
Cocillana Etyfin... Jag blir glad bara jag läser det.
Hur är det med recept i barbarländerna? Exempelvis de omtalade spanska kapslarna. Det vore trevligt att få effekten utan den fruktansvärda smaken från Cocillana.
Citera
2004-12-21, 22:57
Medlem
Byfånens avatar
Cocillana Etyfin... Jag får kräk-känslor bara jag hör ordet !

Förra året drabbades jag av en envis hosta och kunde inte sova, så min läkare skrev en flaska Cocillana etyfin. Jag sov som ett barn men efteråt fick jag kräkningar och var förstoppad i flera dagar så jag var tvungen att ta lavemang. Nu vet jag till nästa gång att jag ska undvika denna medicin. Varför vill man ta denna hostmedicin frivilligt ?

Är det inte enklare att köpa en kabbe på plattan än o lapa i sig etylmorfin ?
Citera
2004-12-21, 23:00
Medlem
För att återknyta till frågan som ställdes i början av tråden: jag vet inte vad morfinhostmedicin heter i andra länder, men i Finland finns en hostmedicin som heter Svarta Skäggets Hostmedicin, den innehåller kodein och säljs receptfritt.
Den stora kedjan Boots som har butiker i London, bland annat, säljer också en hostmedicin med kodein receptfritt. Men i England kan man ju köpa tabletter med paracetamol + kodein (Solpidem Max) receptfritt, så det är nog bättre i så fall...
Citera
2004-12-21, 23:15
Medlem
Unbalanceds avatar
Det finns tabletter med Kodein + Acetylsalicylsyra i receptfritt i Danmark, har för mig Finland också har ett par utöver drickat, fast det är enbart cirkus ~10mg Kodein i dessa, fast med en kallvattenfiltrering så går det .

I Danmark heter dessa iaf senast jag kollade Kodimagnyl .
Edit: När jag ändå pratar om Kodimagnyl, hahaa...
http://www.jarowskij.se/pages/page.p...&articleId=447
Citera
2004-12-21, 23:51
Medlem
Byfånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Svarta Skäggets Hostmedicin

Allvarligt !! Finns det en hostmedicin som heter detta

Måste erkänna att det är ett härligt namn !

"Stackars lilla pojk, vilken gräslig hosta du har. Men nu se vad Far tar fram... ett par droppar av Svarta Skäggets Hostmedicin "

Måste åka över till Finland och inhandla denna "Svarta Skäggets Hostmedicin", den kommer få en HEDERSPLATS i spritskåpet för allmän beundran !
Citera
2004-12-22, 01:43
Medlem
gakushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratzoo
------------------------------
Googla runt lite - den aktiva substansen heter ethylmorphine hydrochlorid på engelska.

Det verkar inte vara det lättaste att hitta något användbart
Tack för intressanta svar. kanske får kika på kodein-sakerna istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in