2011-10-24, 14:09
Medlem
Hejsan!

I lrdags provade jag att koppla ihop xboxet med datorn via Windows Media Center, detta fungerade ver mina frvntningar och jag blev toknjd! Vi kollade p 5 avsnitt av Two and a half men och 2 filmer Flash Gordon samt Clash of the titans, samtliga filmer var .mkv med x264 (Videokodningen?) samt AC3 (Ljudkodningen?)

I sndags tnkte jag prova samma sak s startade upp WMC p xboxet och den hitta min delade mapp med filmer/serier precis som tidigare men denna gng gick det inte att spela upp ntt, gick att kolla p ca 2 - 3 sekunder av ett 2&1/2 men avsnitt sedan hngde det sig. gav upp efter att den sttt hngd i ca 5 min och stngde av xboxet, mrkte d p datorn att den knappt gick att anvnda! den var tokvarm, flkten gick p hgvarv men samtidigt var ntverksaktiviteten nstan 0 och inget drog ovanligt mycket i aktivitetshanteraren.

Fick tipset att prova TVersity vilket fungerar n men dock blir datorn tokvarm laggig samt att det ej gt att "spola" fram filmerna och datorn mste startas om efter att man kollat klart pga att den knns som en gammal 133 mhzare.

S min frga till er, varfr fungerade datorn/xboxet s bra i lrdags med WMC och inte nu? Anvnde datorn till att surfa med medans jag streama filmen utan problem verhettning eller ntt och nu klarar den inte ens av att spela upp 5 sekunder av ett 20 minuters klipp...

//Soderqvist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in